eurecaMedlem sedan sep. 20002 921 inlägg http://www.c3l.com/utbildningar/ky/Java.htm
Vad tror ni om den här utbildningen?
Läs gärna hela kursbeskrivningen och säg vad ni tror om denna utbildning. Hur ser chanserna ut att få ett systemutvecklarjobb efter dom här två åren?
Jag har lekt lite med att programmera java-applets innan. Men har fått en lust att koncentrera mig helt på java i två år.
Såg den här utbildningen och tänkte att den kunde vara ett bra alternativ till att gå på KTH (något som tyvärr är en omöjlighet för mig :( )
Kursbeskrvningen var lite knapp så det är svårt att uttala sig exakt om utbildningen. Det är svårt att avgöra vad som ingår i de olika delarna, t.ex "Java Web Server programmering", man vet inte riktigt om det handlar om en relativt simpel grundkurs i JSP eller om den tar upp avancerad systemutveckling med EJB och andra tekniker.
Det finns ingen mer information som mer i detalj tar upp varje delmoment och vad som ingår där i?
Varför är KTH en omöjlighet för dig? Det finns alltid sätt att ordna till sina betyg etc. så att man kan söka till högskolan.
eurecaMedlem sedan sep. 20002 921 inlägg
Ursprungligen av sgtpepper **Kursbeskrvningen var lite knapp så det är svårt att uttala sig exakt om utbildningen. Det är svårt att avgöra vad som ingår i de olika delarna, t.ex "Java Web Server programmering", man vet inte riktigt om det handlar om en relativt simpel grundkurs i JSP eller om den tar upp avancerad systemutveckling med EJB och andra tekniker.
Det finns ingen mer information som mer i detalj tar upp varje delmoment och vad som ingår där i?**
Jag ska fråga skolan om mer information. För när jag var där på intervjuv så visade kursanordnaren att det fanns ett schema med mer detaljer. Får se om man kan få tag i det.
Ursprungligen av sgtpepper Varför är KTH en omöjlighet för dig? Det finns alltid sätt att ordna till sina betyg etc. så att man kan söka till högskolan.
CSN sätter begränsingarna. Har redan studerat i 3 år. Alltså får jag bara studiemedel i tre år till och som jag förstått så är en KTH-utbildning på 3 år. (iallafall den jag tittade på). Jag har inte behörighet så jag måste läsa upp några ämnen. vilket betyder ytterligare csn-lån. Sen så klarar min ekonomi inte av 3 års studier, utan endast två år. Bor man i "bostadsbristens Stockholm" så har man höga månadskostnader som påverkar ekonomin. Önskar man hade rika föräldrar. men, men.. jag deppar inte loss för det :)
Iallafall så är jag sugen på den här utbildningen för att jag är ser min chans att få stilla min hunger efter att lära mig java, inte för att kunna titulera mig systemutvecklare. sen får man hoppas på att man får ett jobb där företaget står för ens fortsatta kompetensutveckling. eller tänker jag lite fel där?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Det går väl att läsa kurser utan att gå ett program? Det enda som brukar spöka är väl kanske förkunskapskraven, men det innebär ju bara några extra kurser först :)
Ursprungligen av PeW Det går väl att läsa kurser utan att gå ett program? Det enda som brukar spöka är väl kanske förkunskapskraven, men det innebär ju bara några extra kurser först :)
då skulle jag kunna läsa ky-utbildningen och sen läsa lite kurser för mitt sista år när jag jobbat ihop lite mer pengar däremellan.... :)
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Kan vara värt att kolla upp? ;)
Ursprungligen av PeW Kan vara värt att kolla upp? ;)
absolut! tack för tipset. :)