SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Om någon skulle vilja rekommendera ett bra, och framför allt aktivt forum för Java-nybörjare så blir jag glad. Här är det praktiskt taget ingen aktivitet alls, och man kan därför inte lära sig av andras frågor o.s.v.
RED: Jag hittade precis "Java Developer Connection" på Suns webbplats, och det verkar vara precis vad jag söker. Tänk vad många vägar som leder till Suns webbplats. :)
(http://forum.java.sun.com/index.jsp)
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg Frågar man inget så får man ingenting veta...
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Ett bra sätt är att söka igenom t.ex div universitet och högskolors java-kurser... och / eller ladda ned Thinking in Java ...
om du vill ha en "skola". De flesta univiersitetskurser är öppna med alla labbar, tentor m.m.
Vet att t.ex Chalmers sitter med en drös av trevliga acrobat-dokument som är kalas. (jag har tyvärr ingen URL, men det kan du säkert hitta själv)
Visst kan det ge en del att kolla på andras frågor och svar i ett forum, men det täcker inte upp det som behövs för att kunna lösa egna problem.
Sen kan du alltid starta lite trevliga frågor själv :)
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag tycker att det är rätt så mycket aktivitet här i forumet, men det skulle ju inte sitta fel med lite mer. :)
Som PeW sa kan du ju alltid sätta igång lite trådar! ;)