Hej,
någon som har erfarenhet av denna boken:
http://butik.pagina.se/FB_Produkt.asp?art=1861004176
Den är ju i rätt prisklass nu om man säger så :D
11 svar · 429 visningar · startad av Jörgen HP
Hej,
någon som har erfarenhet av denna boken:
http://butik.pagina.se/FB_Produkt.asp?art=1861004176
Den är ju i rätt prisklass nu om man säger så :D
Den är ganska bra och förklarar en hel del roliga saker om java-klasser och objektbeteenden.
Börjar dock bli lite till åren. Hoppas att det kommer en ny version snart.
/Lime
Tips på någon färskare variant på bok som behandlar OOP Lime eller någon annan?
"An Introduction to Object-Oriented Programming" av Timothy Budd, tredje upplagan, ISBN: 0-201-76031-2
Exakt den som jag satt och tänkte på PeW.... Har lånat den men inte kommit mig för att köpa ett eget ex... Dumma mig...
/Lime
Tackar PeW och Lime, finns det aldrig några bra programmeringsböcker på svenska?
Nej ;)
Återigen måste jag hålla med PeW. Och jag vet också orsaken till det eftersom jag varit med och tagit fram en bok i Objektorienterad realtidsprogrammering. Vi som skrev boken har totalt fått ut en ersättning som motsvarar 12,90 kr/h. Före skatt.
Vi får ingenting för sålda böcker...
Om vi ville ha den översatt till engelska av proffs så hade det kostat multum.
Sedan är det viss skillnad i mentalitet. På ett svenskt bolag är det inte så fint eller uppmärksammat om man skriver en lic.avhandling eller får artiklar publicerade i Java Developers journal, eller skriver en bok, delvis på arbetstid. I framför allt USA och Tyskland så får man en rejäl bonus om man skriver en bok som blir lite uppmärksammad.
Men nu kom jag vääääldigt mycket OT.
/Lime
Timothy Budd's bok används i Grundläggande Objektorientering här på MDH. Den är säkert bra. Jag fick aldrig tillfälle att öppna boken... :e
Samma här! :e
(alltså att jag inte öppnade boken...)
...eftersom den är starkt rekommenderad lite var stans och belyser OOP mer än språket JAVA så borde den passa Jörgen bättre än en gammal uttjänt Java-bok ;)
Jag har blivit rekomenderad "Objektorienterad Programmering Och Java", Per Holm (studentlitteratur) av en lärare på skolan. Hur är den i jämförelse med "An Introduction to Object-Oriented Programming" av Timothy Budd ?