SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg
The Microsoft Java Language Conversion Assistant is a tool that automatically converts existing Java-language source code into C# for developers who want to move their existing applications to the Microsoft .NET Framework.
Källa
Tillåt mig att... garva. Det är ju inte alls så att Java är jättebra lämpat att köras på diverse maskiner utan att man ska behöva hålla på med en massa extra strunt. :OO
Genom att konvertera sin utomordentliga Java-kod, till C# kan man köra den på Microsoft-burkar, vilket inte går annars! Som jag har väntat. :bire :birp
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Vet inte om jag förstår dig riktigt, eller om du är ironisk?
Genom att konvertera ett befintligt Javaprogram till C#, så får man full tillgång till Windows API, dvs. man kan utöka programmets funktionalitet om man VILL det.
Dessutom så kompileras koden och den lär gå bra mycket snabbare.
Fast återigen, jag förstår nog inte om du tycker detta är bra eller dåligt. Dåligt kan det ju inte vara på något sätt eller?
/T
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag var mest ironiskt, för jag tyckte att dom fick det att låta som att det inte gick att köra Java på Microsofts burkar innan den här produkten kom. :)
Oavsett vilket förstår jag inte varför man gör programmet i java om man ändå inte vill ha de plattformsoberoende egenskaperna.
Ett annat alternativ om man inte är ute efter de plattformsoberoende egenskaperna är att använda en JIT kompilator så slipper man ifrån C# på köpet. :e
Ska bli intressant att se vad Javasofts "HotSpot" satsning leder till.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Tja... att hotta upp java till snabb plattformsberoende kod med hjälp av symboler är väl inget nytt - funkade även med Java 1 innan .NET ens var på ritbordet :e
I övrigt fattar inte jag heller vitsen med att kompliera om java-kod till maskinkod när det finns annat ;)