EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Nu är jag förbannat trött...
Jag laddade ner det alldeles förträffliga www.jcreator.com och installerade det tillsammans med SDK 1.3.
Av någon anlöedning följde inte JavaDocs med just den kopian.
Jag letade på nätet och hos Sun står det att JavaDocs ingår i SDK 1.3 och 1.4 med flera.
Så...
Jag installerade 1.4 och fick fortfarande ingen JavaDocs i paketet!
Finns det någon som kan ge mig en hint om var jag kan hitta det utan att för den skull säga att det finns på javadocs.com för det gör det fan inte...
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Java 1.3 Standard Edition:
Tanka hem -> *
Läs online -> *
Java 1.3 Enterprise Edition:
Tanka hem -> *
Läs online -> *
------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg He... det var ett synnerligen informativt inlägg! :-) Tack!
Kan vi en gång för alla reda ut vad man ska ha och när.
Alltså, kör jag Resin trodde jag att jag skulle ha J2EE men om jag hackar Java själv i min kammare torde det vara mer lämpligt med SE varianten.
EE = Enterprise edition (servers)
SE = Standard Edition (desktops)
ME = Millenium Edition (PDA:s, smartphoens, m.m.)
Jag har varit på tanka hem sidan ovanför men fattade aldrig att det var den sidan som alla menar att man ska tanka hem från... Jag har lyckats ladda hem SDK i alla fall. Förresten, vad är skillnaden på J2EE och SDK!? Det kanske inte är någon skillnad... JDK då? Ska man inte ha en sån med?? PS. ME = Micro Edition men jag bara kunde inte låta bli...
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Den långhårige motorsågen reder ut begreppen...
J2EE är gjort för stora projekt. Om du inte råkar ha en Starfire hemma i garderoben så ska du inte ens tänka på det här. SDK står för Software Development Kit, och det som förut hette JDK eller Java SDK är numera J2SE.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
vad är skillnaden på J2EE och SDK!?
SDK betyder som Chainsaw skriver ovan "Software Development Kit", det finns ett SDK för Java 2 Standard Edition och ett för Java 2 Enterprise Edition. I SE-varianten så är det hela klassbiblioteket, kompilator, virtuell maskin etc. etc. I EE-varianten är det EE-klasserna, en applikationsserver och lite andra verktyg.
J2EE är gjort för stora projekt. Om du inte råkar ha en Starfire hemma i garderoben så ska du inte ens tänka på det här.
Det är nog en väldig massa människor som använder delar ur J2EE på betydligt mindre plattformar än en Starfire.
Det ingår i J2EE så mycket att det knappast går att säga att det enbart är för stora projekt. Bland annat så ingår API:er för Servlet/JSP samt XML-hantering i J2EE, om du skall syssla med utveckling av internetbaserade applikationer så lär du behöva J2EE-docen.
------------------
Peer's Law
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Eftersom jag idag pysslar mest med ASP och besökte Tech Days med åtanke att lyssna lite kring vad som finns kanske J2EE inte är helt fel endå.
Det var endå dagarnas sista seminarie som jag hade mest glädje åt, nämligen det som behandlade JSP. Java Beans verkar *grymt* häftigt och så som jag fattade det hela finns inget motsvarande i ASP miljön, men det är fullt möjligt att jag fått just den biten om bakfoten.
---
OK, det var bra att reda ut det hela lite. jag har J2SE 1.4 utan dokumentation och jag orkar inte trixa mer med den biten just nu. Allt fungerar och det är bra...
Finns det någon vänlig själv som orkar zippa "doc"-mappen och skicka till mig?
jakob@olailindgren.se
Idag är jag mer novis på området, men det har väl knappast undgått någon! Därför är jag mest intresserad av grunderna...
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg ME står för Micro Edition... inte Millenium. En ( bara...
/Lime
------------------
Praeterea conseo microsoftenem esse delendam.
- modernt latinskt ordspråk
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Hehe... skulle bara kolla om det finns besserwissar som inte läser hela inlägget.
No harm! :-)
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Varför inte bara tanka ner den direkt från källan?
(Och förresten vart diskussionen om Sun Tech Days lite o/t. Vi glömde det viktigaste: Vad fick du för gratisgrejer? ;) )
------------------
God is real, unless declared integer.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg JavaTM 2 Platform, Standard Edition (J2SETM), Version 1.4 Overview
http://java.sun.com/
---
1 väska/ ryggsäck. Jättefin med Sun logga.
1 mobiltelfonhållare, Sun.
3 SUN tröjor (gav bort en)
1 I survived Code Camp-tröja.
2 vattenflaskor, Sun med sponsorer.
17 cd skivor i Sun developer Kit (nånting...)
15 cd skivor av massa annat.
Kollegieblock, pennor, en isskrapa (iona), en jojo (iona), en frisbee (borland, jbuilder) men framförallt fick vi fri mat och dryck båda dagarna. Första kvällen bjöds det på både vin, öl och jordnötter! :-)
Min bedömning var inte att Sun Tech Days var OT i detta forumet där det inte postat sådär jättemycket. Men med facit i hand kan jag hålla med dig. Det var tydligen ingen annan där från forumet... Inte speciellt många i alla fall.
jag ska komma ihåg det till nästa år!
Min bedömning var inte att Sun Tech Days var OT i detta forumet där det inte postat sådär jättemycket. Men med facit i hand kan jag hålla med dig
Jag tror inte att spango menade att diskussionen om Sun Tech Days var OT, den är ju i högsta grad topic i ett Javaforum, det var nog den efterföljande diskussionen som var lite OT i relation till ursprungstråden :).
Schyssta grejor du fick förresten, Sun är rätt generösa när dom vill!
------------------
Peer's Law
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg
Jag tror inte att spango menade att diskussionen om Sun Tech Days var OT, den är ju i högsta grad topic i ett Javaforum, det var nog den efterföljande diskussionen som var lite OT i relation till ursprungstråden <http://www.webforum.nu/ssi/smilies/smile.gif\> .
Det kan jag hålla med om. Jag blev lite lack på det faktiskt. Det visar i allra högsta grad att det finns ett behov av Forum För Inbördes Beundran.