n_wolleMedlem sedan okt. 200119 inlägg Hallå!
Läste att ni hade lite att göra, så här får ni några frågor att hjälpa mig med! :)
Jag har en uppgift i plugget som går ut på att göra ett gnutella liknande program som använder sig utav dess grundprincip i sökning utav filer för att sedan använda p2p för överföring av filer. Protokollet vi ska använda är RMI och jag kan inte det speciellt bra.
Har någon utav er en bra sida att referera till som undervisning (förrutom SUN's). Jag skulle behöva några program som anväder sig utav lite mera avancerad RMI än deras... :) Eller om ni har lust att hjälpa mig genom "processen"...
Tacksam för svar!
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Hur gick det med projektet? Själv skall jag skriva ett 100 timmars projektarbete i Javaprogrammering och jag tänkte att man kunde ägna en större del av detta till att utveckla en applikation som liknar den som du beskriver.
Därför är jag nyfiken! :)
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Sveriges PHP-portal nr 1!
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Tips:
För ett tag sen köpte jag en schysst bok i ämnet. "Java RMI" ISBN 0-7645-8043-4. Fanns i Paginas fyndhörna för några tior och den kanske finns kvar?
Den tar iaf upp det du vill veta ganska utförligt och det följer med lite källkoder på p2p chattar osv.
Har dock inte hunnit plöja igenom den ordentligt ännu :l så jag kan inte ge nåt referat. Men för ett par tior är det klart värt att köpa den :)
------------------
CAFE BABE?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg PeW> Du måste nog ha plockat den sista, såg nu när jag tänkte beställa lite böcker att den var slut. RMI som hade varit lite kul att lära sig!
Det stod att 'Tilltryckning ej kommer att ske'. Märkte det först efter att jag tröck på verifiera köp, eller vad det nu står.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg :x
------------------
CAFE BABE?