EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg
Jag fick den stora äran att deltaga på Sun Tech Days förra veckan. Det var i alla fall helhetsintrycket efter två knök-dagar med ett oändligt antal förkortningar!
Visst, det var roligt, givande och man fick så mycket prylar! Man fick lyssna till Evangelisten Max och James Golin, som senare prydde omslaget på CS. Men var det bra? Var någon från forumet där? Jag hade i ärlighetens namn svårt att bestämma mig.
Jag hade sett fram så mycket mot eventet att jag hade svårt att sova innan så jag var helt slut *innan* det ens börjat...
sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg
Vart var det? Under Comdex i GBG eller?
Själv hoppas jag på att få åka till JavaOne i vår om min arbetsgivare går med på att hosta upp lite dolares vill säga :)
------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Jag hade - i egenskap av student på IT-universitetet i Kista - möjlighet att gå gratis på Gåslingens föredrag i IBM-forum, som var i fredags 9-12. Behöver jag säga att jag hade tenta 8-12? Typiskt, kanske?
------------------
Before you criticize someone, walk a mile in his shoes. That way, if he gets angry, he'll be a mile away - and barefoot.
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
spango> Studerar du på IT-Universitet? Hm, ta gärna kontakt med mig på ICQ #38955589, eller bjorne.w@telia.com || bjorne@command.nu. :)
Jag hade - i egenskap av student på IT-universitetet i Kista - möjlighet att gå gratis på Gåslingens föredrag i IBM-forum
För bövelen, var det i Forum? Hur kunde jag missa det?
------------------
Peer's Law
För bövelen, var det i Forum? Hur kunde jag missa det?
Förmodligen för att det inte var tillägnat IBM, utan IT-universitetet. Andra fick komma "i mån av plats". Vi hade affischer.
"J2EE vs .Net: A comparision of technologies" låter skoj... upplagt för en hatkampanj eller?
------------------
Before you criticize someone, walk a mile in his shoes. That way, if he gets angry, he'll be a mile away - and barefoot.
Förmodligen för att det inte var tillägnat IBM, utan IT-universitetet.
Jag vet, ni har ju tjyvat till er Forum. Snubben som sålde det till Akademiska Hus hängdes i IBM-matsalen förra veckan. :e Jag tänkte mest att jag borde hört talas om det eftersom jag är ute i Kista med jämna mellanrum.
"J2EE vs .Net: A comparision of technologies" låter skoj... upplagt för en hatkampanj eller?
Det kommer att vara en evighetssaga :). Appropå det så läste jag att Java räknas som det största programmeringsspråket och har gått om C++ i antalet användare. Hehe :)
------------------
Peer's Law
frontMedlem sedan aug. 2000371 inlägg
Själv hade jag gått och spanat in affischerna i Electrum och längtat i ett par veckor tills jag kom på att jag skulle mönstra då :x
Jag vet, ni har ju tjyvat till er Forum. Snubben som sålde det till Akademiska Hus hängdes i IBM-matsalen förra veckan.
Du menar inte lunchrestaurangen i Forum, kanske? Den som tar sådana hutlösa priser att bara ni svinrika IBM:are kan äta lunch/köpa kaffe & mackor där?
Appropå det så läste jag att Java räknas som det största programmeringsspråket och har gått om C++ i antalet användare.
Jag har också läst det. Men det spelar ingen roll, vet du. Java är ju en nischteknologi som bara används av några få fanatiker. Jag vet, för jag har hört det från några .Not-dyrkare ;)
------------------
[Redigerat av spango den 28 jan 2002]
Du menar inte lunchrestaurangen i Forum, kanske? Den som tar sådana hutlösa priser att bara ni svinrika IBM:are kan äta lunch/köpa kaffe & mackor där?
Nej, jag tänkte på den utsökta Sabis-restaurangen på huvudkontoret uppe i skogen, jag har bara käkat på Forum en gång och då bjöd faktiskt IBM :). Men vad spelar det för roll, pluggar/jobbar man i närheten av Kista centrum så är det ju Oasen som rulez! :)
Jag har också läst det. Men det spelar ingen roll, vet du. Java är ju en nischteknologi som bara används av några få fanatiker.
Jepp, så sant, så sant. Vad är väl stora banksystem och smidiga mobila applikationer mot sköna gästböcker skrivna i vrålhäftig VB.Net? :e
------------------
Peer's Law
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg
..huvudkontoret uppe i skogen
Oddegatan, dit har man vandrat en del från T stationen...
Vi har alltså trampat samma mark, SgtPepper...
(Fast bara under några veckor, sedan var det Greenock, SCO)
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
Oddegatan, dit har man vandrat en del från T stationen...
Vi har alltså trampat samma mark, SgtPepper...
Trevligt :). Det är dock inte så ofta jag vandrar upp till Oddegatan, jag sitter på Vasagatan inne i stan så mina besök till Kista är oftast när jag skall smeka någon server eller lyssna på något inspirerande 4-timmars tal av någon chef :).
------------------
Peer's Law
Supernajs...
---
Sun Tech Days var egentligen planerat till den 20-21 september (eller nåt i den stilen) men i och med WTC-grejen gick det inga plan från USA vid den tidpunkten.
Tyvärr, måste jag säga, lyckades dom med bedriften att lägga seminariet *samtidigt* som Comdex. En rejäl miss som jag hoppas dom fixar bättre till nästa år.
Sun Tech Days var på Älvjö medans Comdex var i Göteborg... och jag pallade inte med att fara land och rike runt på det sättet. Det skulle ta musten ur mig, liksom.
Restidstillägg och ett FirstCard fixar det mesta...
Och på tåget kan man sooova.
/T
------------------
Men vad spelar det för roll, pluggar/jobbar man i närheten av Kista centrum så är det ju Oasen som rulez!
Oasen är bra, fast inte lika billigt som att kånka med sig käk hemifrån, plus att man måste trängas med en massa Ericsson:are (vilket iofs gäller alla allmäna platser i Kista ;) ).
(Fast bara under några veckor, sedan var det Greenock, SCO)
Greenock, Spango Valley? :)
------------------
LimeMedlem sedan sep. 2001837 inlägg
Tyvärr satt jag i förhandlingar hela dagarna under Tech Days men om dom var i närheten av att vara lika bra som för om åren så var dom väl värda att besöka om man jobbar med Java.
Finns det bara gamla DSV'are´, KTH-muppar och annat löst folk som pluggat i Kista här?
Dax för en "webForum"-onsdagspub på IngSekt snart kanske?
/Lime
------------------
Praeterea conseo microsoftenem esse delendam.
- modernt latinskt ordspråk
Jag köpte tidningen JavaPro igår och vissa saker i tidningen togs upp under seminarierna.
Bland annat XML messaging with JAXM, J2EE vs. .Net och Nokia var där och visade hur man kunde göra applikationer till deras nya nallar.
En kille visade en Legobyggsats med en röststyrd robot av Lego. Den tyckte jag var häftig!
Jag är inte så duktig på Java, jag var mest där för att lyssna och kolla in de webbadresser som nämndes.
Det sista seminariet var det mest givande för min del, Det var det med JSP och var närmast den typen av webbprogrammering jag primärt sysslar med idag.
Spango-> ja, Spango Valley...
/T
------------------
Lime:
Finns det bara gamla DSV'are´, KTH-muppar och annat löst folk som pluggat i Kista här?
Dax för en "webForum"-onsdagspub på IngSekt snart kanske?
Åh fan, har du också pluggat på KTH i Kista? Trevligt! :)
Eclipse: Det låter som ett riktigt bra seminarium, jag förbannar mig själv att jag inte hade en aning om det! :)
Bland annat XML messaging with JAXM, J2EE vs. .Net och Nokia var där och visade hur man kunde göra applikationer till deras nya nallar.
Vi gjorde en applikation åt Vattenfall på en Nokiatelefon och av vad jag såg av den så rockade den stenhårt. En Javaapplikation med en liten DB2-databas i telefonen som synkade data över GSM. Sånt är ballt!
Pratade Gosling endast i inledningen eller var han med senare under dagarna också?
------------------
Peer's Law
LimeMedlem sedan sep. 2001837 inlägg
sgtpepper:
Åh fan, har du också pluggat på KTH i Kista? Trevligt!
Nej för tusan. Inte nedgradera mig så där. En annan är ju DSV-are i själ och hjärta. Systemvetenskap... inte elektronik och kablar...
/Lime
------------------
Praeterea conseo microsoftenem esse delendam.
- modernt latinskt ordspråk