JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg En stor resurs när man lär sig är ju länkar på Internet till bra siter. Hur vore om de som sitter på lite bra länkar lägger ut dom i den här tråden till dom som inte är så bra på att rota fram och sålla i cyberspäjset? :)
I ASP finns ju relaterade länkar högst upp men inte här...
------------------
The computer is mightier than the pen, the sword, and usually, the programmer.
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Tjing Jon.
Jag tror att det kan ha att göra med att ASP är ett begränsat område. Handlar det om ASP så handlar det om ASP.
Om en site handlar om Java så kan det handla om Enterprise Java, Appletprogrammering, realtidsjava, java för inbyggda system, applikationsjava, JSP/Servlets... o.s.v
I många fall kan därför en länk till en site som är fantastiskt bra och användbar för en person, vara fullständigt värdelös för de flesta andra.
Jag håller dock med dig om att det finns ett antal länkar till Java som språk som man skulle kunna lägga upp. Typ www.javasoft.com och liknande.
www.netbeans.org är definitiv en länk som alla borde titta på. Det är till ett fritt EDI som spöar skiten ur de flesta andra EDIer jag testat. Räknat i pris/prestanda så är det överlägset...
/Lime
------------------
Praeterea conseo microsoftenem esse delendam.
- modernt latinskt ordspråk
IBM developerWorks - Många bra/intressanta artiklar, diskussioner och fri kod.
JGuru - Bra FAQ-arkiv om Java API-et och en hel del annat bra.
JavaWorld - ett måste, många intressanta artiklar.
------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.
www.netbeans.org är definitiv en länk som alla borde titta på. Det är till ett fritt EDI som spöar skiten ur de flesta andra EDIer jag testat.
<reklam>
Jag har inte testat NetBeans så jag vet inte hur det är, men jag tänkte bidra med "mitt" tips på Java IDE: Eclipse, ett allmänt ramverk för byggande av IDE:er under Windows/Linux, skeppas med plugin för Java-utveckling med allt vad det innebär (debugger, code completion etc). Mycket av idéerna kommer från Visual Age For Java. Projektet har kostat ca 400 miljoner kronor och har skänkts till OpenSource-samhället av IBM.
</reklam> ;)
------------------
Peer's Law
The solution to a problem changes the problem.
[Redigerat av sgtpepper den 16 jan 2002]
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag röstar på sgtpeppers alternativ också, Eclipse är wunderbar! Har testat NetBeans lite snabbt, och gillade den inte speciellt. Det är för många fönster, och den ser lite knasig ut. Eclipse är mycket bättre upplagd, enligt mig. :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. --