n_wolleMedlem sedan okt. 200119 inlägg
Hallå!
Nu har jag en fråga som jag har brottats med ett tag....
Jag har byggt upp Black Jack klienten på en frame som jag har en massa paneler i för att få det snyggt... problemet är att jag får inte in en bild i panelen... i en frame är det inga problems att göra en bild i men en panel.... ??? Går det att ha en bild i en panel eller är det stört omöjligt?
Jag orkar inte ändra upplägget med paneler, projektet ska ändå lämnas in snart...
Skulle vara tacksamt om ni kunde svara så snart som möjligt!
MVH/ Niclas
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
Du kan ju alltid fixa en ImageIcon och lägga in i Paneln, har jag för mig.
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
ImageIcon imageIcon = new ImageIcon("bilden.gif");
panel.getContentPane().add(imageIcon, BorderLayout.NORTH);
Du hittar ingenting under http://java.sun.com ?
Dom brukar ha svar på det mesta annars, ju :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
AGMedlem sedan mars 20001 229 inlägg
Skulle personligen väldigt gärna vilja se detta blackjack program när det är klart.
Andreas
n_wolleMedlem sedan okt. 200119 inlägg
Hej SPiN!
Tack för svaret, men som tidigare så kom jag på det själv precis innan jag han läsa svaren här! :)
Jag hittade svaret på www.java.sun.com så.... :)
Jag skulle skämmas för att visa programmet men om du verkligen skulle vilja se det så kan du få filerna.... det är inte upplagt på nätet pga att vi har kört med frames....
Jag lämnade in projektet idag, och förrgår natt så kom jag på ett nytt mycket effektivare protokoll mellan servern och klienten, men jag orkade inte göra om allt! ;)
Hur som helst... läraren verkade helt nöjd!
Tack för all hjälp! :)