skulle vilja ha tips på en bra webserver att kör jsp och servlet på, och vill ju helst att den ska vara gratis.
Peter
------------------
Pego
6 svar · 504 visningar · startad av pego
skulle vilja ha tips på en bra webserver att kör jsp och servlet på, och vill ju helst att den ska vara gratis.
Peter
------------------
Pego
Spontant så kommer jag på två som är bra, båda från Apache. Den ena är Apaches webbserver med en servlet/jsp-pluggin (tror den är standard i deras nya set) och den andra är Apaches Tomcat som är en del av Jakartaprojektet. Tomcat är smidig när man utvecklar, "stora" Apacheserver är bra för att lägga ut sina alster.
Sedan har vi Resin som av många anses vara bra. JServ skall ha servlet/JSP...
Listan kan göras jättelång.
/Lime
------------------
Praeterea conseo microsoftenem esse delendam.
- modernt latinskt ordspråk
Till en viss gräns funkar Resin fantastisk. Tyvärr så började äldre versioner av denna i övrigt mycket trevliga webbserver protestera vid ~3000 req/s (vilket inte är ovanligt vid affärsapplikationer) och tyckte inte om EJB.
Men jag noterade att det är några versionsiffror mellan den som jag använde senast och den som är släppt senast så jag måste nog göra en omutvärdering. Förhoppningsvis blir jag possitivt överraskad...
/Lime
------------------
Praeterea conseo microsoftenem esse delendam.
- modernt latinskt ordspråk
Hej!
Rekommenderar Jacarta tomcat:
http://jakarta.apache.org/builds/jakarta-tomcat-4.0/release/v4.0/
mvh Jörgen :)
------------------
Varför bråka när man kan kramas?
Orion Application Server har rykte om sig att vara den snabbaste och är gratis för icke kommersiella syften.
------------------
AIDS :
Apple Infected Disk Syndrome