Har nån här prövat Together ControlCenter (tror jag den heter)?
Kunde va nåt att ha här på bruket...
Verkar ok men dyr som fan.
laGavulin
11 svar · 480 visningar · startad av phonkworks
Har nån här prövat Together ControlCenter (tror jag den heter)?
Kunde va nåt att ha här på bruket...
Verkar ok men dyr som fan.
laGavulin
Jag har kört Whiteboard-versionen som man kan ladda ner och testa, men gillade det inte riktigt. Visst, det är ingalunda ett dåligt program på något sätt, men jag vill bara ha en enkel jävla texteditor och en mapp med mina projektfiler i.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
:) Jag trodde jag var ensam om att sitta med en textEditor.
Bra, då rostar jag den!
Ska börja med ett stort gui och det pallar jag inte att handknacka men Forte får duga så länge.
Håller med Chainsaw om att det e härligast att knacka kod i en vanlig texteditor. Men om du envisas om att göra ditt GUI i ett WYSIWYG-program så måte jag rekomendera VisualCafé. Koden blir 100% "renare" än med JBuilder!
Håller med Chainsaw om att det e härligast att knacka kod i en vanlig texteditor
Jag tycker att det härligaste är att knacka kod i en integrerad utvecklingsmiljö som ger mig värdefulla verktyg och stöd i mitt kodande, såsom integrerad debugger, testmiljö, versionshantering, stöd för team och liknande.
Man förlorar ju liksom ingenting på att utveckla i en IDE, man skriver ju fortfarande samma gamla kod, skillnaden är att man får en uppsättning mycket användbara utvecklingsverktyg på köpet.
------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
Kalla mig gärna Unix-anpassad, men jag blir lite lätt osäker om ett enda program sköter allt från att ta emot min kod till att torka mig efter toalettbesök. Jag vill gärna ha separata verktyg för att göra olika uppgifter, ex CVS för versionshantering och JUnit för testmiljö.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
Kalla mig gärna Unix-anpassad, men jag blir lite lätt osäker om ett enda program sköter allt från att ta emot min kod till att torka mig efter toalettbesök.
Nja, men riktigt så är det ju inte.
Skulle inte du testa VisualAge? Sluta babbla nonsens och kila iväg och lär dig använda en modern utvecklingsmiljö unge man! ;)
------------------
VisualAge är lite speciel. Det tar en stund innan man kommit in i den men när man gjort det är den riktigt trevlig.
Just nu använder jag VisualAge Micro Edition för att hacka javakod för inbyggda system och har just hittat grafikstödet som gör att man kan speca hur stor skärm man har på det man hackar kod för. Ytterst användbart.
/Lime
------------------
Praeterea conseo microsoftenem esse delendam.
- modernt latinskt ordspråk
Har viserligen inte testat VisualAge, men jag tycker faktist inte att IDE:s brukar vara bra. Oftast så brukar dom ju försöka att ta kontrollen över all kod så att man ska bli beroende av programmvaran :)
sgtpepper: Dr. front ordinerar emacs, jdee och speedbar. Ladda ner dom och kom tillbaks till kliniken imorrgon om problemet kvarstår ;)
[Redigerat av front den 19 sep 2001]
Har viserligen inte testat VisualAge, men jag tycker faktist inte att IDE:s brukar vara bra. Oftast så brukar dom ju försöka att ta kontrollen över all kod så att man ska bli beroende av programmvaran
Jag vet inte vilka IDEer du har testat men det stämmer inte in på VAJ. Det är klart att om du utvecklar GUI-applikationer i "visuellt" läge så kommer det att automatgenereras kod, men det är knappast det vanligaste användningsområdet för VAJ.
Att utveckla större applikationer i team är något som underlättas kopiöst mycket av IDEer som VAJ och JBuilder.
sgtpepper: Dr. front ordinerar emacs, jdee och speedbar. Ladda ner dom och kom tillbaks till kliniken imorrgon om problemet kvarstår
Ehm, om du lägger ihop Emacs, JDEE och speedbar så får du ju något som kan liknas vid en enkel och inte så fullt integrerad IDE. Om det är en kostnadsfråga så vinner ju det alternativet omedelbart, men är man beredd att betala för en professionell utvecklingsmiljö så har man mycket att hämta i t.ex VAJ.
------------------
Ehm, om du lägger ihop Emacs, JDEE och speedbar så får du ju något som kan liknas vid en enkel och inte så fullt integrerad IDE.
Aha, då har jag missförstått vad en IDE är, förlåt :r