plundinMedlem sedan apr. 200158 inlägg Det kommer inte finnas någon JVM längre per default i Windows XP när den släpps: http://www.zdnet.com/zdnn/stories/news/0,4586,2790355,00.html?chkpt=zdhpnews01
Någon seriös kommentar ? Förrutom att MS är så knäppa/dumma/...etc..etc
För min del är detta en naturlig utveckling, varför skulle MS forsätta stödja en teknologi där de inte får använda den senaste versionen.
Mest intressant är ju vad detta gör för Java's framtid, inte hjälper det inte.
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Tja, med tanke pÃ¥ att Microsofts JVM inte ens kunde hantera Swing sÃ¥ fÃ¥r man väl anse den antik i nuläget. Med lite tur laddas den senaste JRE:n frÃ¥n Sun ned om den behövs.
------------------
Även seriemördare är människor. http://www.choppingblock.org/
Absolut bästa episoden: http://www.choppingblock.org/d/20000925.html
plundinMedlem sedan apr. 200158 inlägg Och vems fel är det ? Sun såg till så att MS inte fick använda Java 2 som bekant.
Tänkte först svara dig på eForum, men gör det här istället...
Själv tycker jag det är BRA !
Så mycket som MS har "misshandlat" Java, ska det bli skönt att slippa deras egna ver. av Java motorn och bara köra på standard från SUN direkt.
Och vems fel är det ? Sun såg till så att MS inte fick använda Java 2 som bekant.
Helt FEL det är MS fel då de INTE följde det avtal som var skrivet med SUN.
------------------
Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop -Vinton Cerf ang. IPN
plundinMedlem sedan apr. 200158 inlägg Vilka myter, på vilket sätt har de "misshandlat" Java ?
Har du överhuvudtaget använt deras SDK ? Den följer precis Java 1.1 standarden.
Grundproblemet var ju och är fortfarande att Java inte är standardiserat vilket innebär att bara Sun allsmäktigt bestämmer över Java.
MS däremot gör på rätt sätt med sitt C# och standardiserar vilken innebär att alla andra kan föreslå ändringar till ett oberoende organ.
Sun är inte någon sorts non-profit organisation, nån välgörare som aldrig kan göra något fel, de är ett företag och i detta fall ville de sätta dit en konkurrent lite för mycket vilket slog tillbaka på dem själva.
Sun HAR föbjudit MS att använda Java 2, det handlar inte om några brott då de båda gjorde en förlikning.
Sun har en fruktansvärd arrogans och tänker inte på utvecklarna eller slutanvändarna när de begränsar MS användning av Java.
MS har världens största plattform, man måste samarbeta med ett sådant företag inte gå på konfrontations kurs.
Men jag skiter i det, Java kommer försvinna och bli ett litet nisch språk, vilket det är redan idag om man jämför med användingen av C++/VB
frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg plundin, du borde lära dig att inte utala dig om saker du inte vet någonting om!
Kolla här så kanske du också kan fatta vad det handlar om...
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
man måste samarbeta med ett sådant företag inte gå på konfrontations kurs.
Nja... det är ju inte direkt så att man inte kan använda Java på Windows... för övrigt finns ju Java Plugin, inte värre än vanliga plugins...
Och vad gäller standarder har vi tydligen missat att Java ska bli ISO-standard?
------------------
All things serve the Beam!
[Redigerat av spango den 19 jul 2001]
plundinMedlem sedan apr. 200158 inlägg front, vad pratar du om ?
Vad vet jag inget om ? De gjorde upp i godo, varför ska jag läsa nån gammal artikel som är flera år gammal ?
Vart har du varit de senaste åren ? Snarare du som inte vet något om vad som pågått de senaste åren.
Spango, jo men herregud, det där har vi diskuterat förrut, det är stor skillnad på att ha en runtime på systemet och ladda ned en 8M stor runtime.
För oss utvecklare är det inga problem men för slutanvändaren är det ett stort problem.
Att Java ska standardiseras har de ju sagt sedan de släppte version 1.0x, har det blivit standardiserat ännu ?
Det där tror jag när jag ser det, jag vet hur Sun hållt på förrut.
[Redigerat av plundin den 19 jul 2001]
frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg plundin, eftersom du verkar ha problem med att förstå texter på engelska(?) så har jag översatt lite text åt dig.
Microsoft -- in deliberate violation of the licensing agreement -- is attempting to break Java's cross-platform compatibility and deliver a technology that appears to be Java but only works with its own products.
Microsoft pissar på java och alla java programmerare genom att bryta mot java licensen och göra en icke platforms oberoende teknologi som dom säger är java.
plundinMedlem sedan apr. 200158 inlägg För det första är du en arrogant ***** som inte förstår vad jag skrev och börjar då genast spy ut galla.
Jag förstår precis vad som hände vilket jag ochså skrev och kommenterade.
Du verkar ju inte kunna läsa svenska,
det spelar ingen roll vad MS gjorde då de nu har gjort upp i GODO.
Vad är ditt problem ? Sluta hänvisa till flera år gamla artiklar, vad har det för betydelse för denna tråd ?
FAKTUM är att Sun inte ville standardisera, det var det som startade det hela, MS gjorde då ett par ändringar som fungerade mycket bra, dessa togs sedan bort.
Hade Sun standardiserat språket hade det aldrig varit några problem eftersom andra företag kunnat föreslå ändringar precis som de nu kan med C#.
FAKTUM är ochså att Sun förbjudit MS att använda andra versioner än den version de stödjer nu.
Jag fattar inte vad du hänger upp dig på men du är väl bara ute efter att bråka tydligen.
Bespara oss sådana inlägg, du visar bara din egen omogenhet.
[Redigerat av plundin den 19 jul 2001]
frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Först så vill jag ta och be om förlåtelse...jag var lite väl arg av mig.
Så du tycker att det är rätt av Microsft att göra "java" platformsberoende?
Skulle det vara bra för programmerarna och för javas framtid?
[Redigerat av front den 19 jul 2001]