.. mm.. hur gör man det ?
vill inte behöva installera JAVA JDK bara för att köra ett progg. på 5kb :e
------------------
Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop -Vinton Cerf ang. IPN
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Det är inte omöjligt att göra sina .class-filer till körbara .exe-filer, men det är ingenting som man bör göra. Det fungerar endast på Windows-burkar, plus att jag har hört att programmen blir buggiga.
Det finns en motor som heter Jet, som kompilerar om .class-filerna på din burk till .exe-filer, dock kostar den. Jag har för mig att man kan få ett demo på hemsidan, som jag för tillfället inte kommer ihåg... Lessen, men jag återkommer förhoppningsvis senare med URLen.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- They pretend to pay me, I pretend to work --
plundinMedlem sedan apr. 200158 inlägg På vilket sätt blir de buggiga ? Bara förtal skulle jag tro.
Om du kör med Java 1.1 så kan du göra det med Microsofts verktyg "Jexegen" som följer med MS SDK for Java och kan laddas ned här: http://www.microsoft.com/java
Notera att den forftarande länkar till en JVM, i detta fallet MS JVM som installeras av Internet Explorer och finns default på alla system sedan Windows 98.
Notera ochså att det bara är Java 1.1 du kan använda eftersom MS numera inte får använda Java 2 ens om de skulle vilja.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg