jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Jag lyckas bara kompilera 2 eller fler .java filer på en gång med följande kommando "javac sökvägen\*java" men på vilket annat sätt skulle jag kunna göra det?
Det sätt jag kan göra det funkar ju bra men om jag har en massa .java filer i samma mapp så kompileras ju de alla...
------------------
jme
Har du provat köra med -v, då kanske du ser vad som blir fel, har du något fel medelande annars ?
------------------
Tech Support: "What seems to be the problem?"
Customer: "When I change my font sizes, the letters change size."
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Hej!
Du kan ju alltid skapa en fil som heter build.bat, där du anger path och classpath.
På min dator blir då sökvägarna följande: (du får ändra till dina sökvägar)
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
set CLASSPATH=.;d:\program\jdk12\dt.jar;d:\program\jdk12\tools.jar;
set CLASSPATH=%CLASSPATH%;d:\program\jakarta-tomcat\lib\servlet.jar
rem set CLASSPATH=%CLASSPATH%;d:\program\jakarta-tomcat\lib
set PATH=%PATH%;d:\program\jdk12\bin;.;
javac *.java
Sedan för att hinna se var du får fel i under kopileringen kan du stänga av just-in-time kompileringen genom att skriva:
java -Djava.compiler=NONE klassnamnet
då hinner du ser var felen inträffar.
mvh jörgen
------------------
*** Var går gränsen mellan långa kortbyxor och korta långbyxor? ***
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Personligen har jag en "build.bat" som ser ut så här:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
... lägg in ev. classpaths här...
DIR /B /S *.java >src_classes.javac
javac @src_classes.javac
DEL src_classes.javac
Då kompileras alla .java-filer i den katalog man kör bat-filne från, samt alla filer i underliggande kataloger. Mycket smidigt :)
------------------
All things serve the Beam!
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Jikes, den blixtsnabba Java-kompilatorn från IBM, kompilerar automagiskt om alla filer som används av en klass. Har du därför 10 klasser som alla används i något led av en klass: kompilera den djupaste klassen så kompileras de andra som har förändrats om också.
------------------
Överraska din chef: kom till jobbet i tid idag.