Halloj!
Jag har en textfil med en massa text, där det även finns olika markeringar, t.ex.
[sport]text som har en koppling till sport[/sport]
Kan man på något smidigt sätt hämta informationen mellan [sport]?
Jag har suttit o klurat med loopar, men det vill sig itne riktigt...
------------------
---
/* LilleSkutt */
VetgirigMedlem sedan nov. 2000199 inlägg Använd en java.io.StreamTokenizer
------------------
Anders Lindbäck,Igiro Internet Giro
OK, nu har jag banne mig letat igenom ett antal miljarder dokument på java.sun.com (Känns det som..), men jag får inte StreamTokenizer att funka.
Skulle man kunna få en smakkåd? :)
------------------
---
/* LilleSkutt */
MiksonMedlem sedan maj 20017 inlägg Om du bara har XML-liknande taggar kan du ju använda en XML-parser, t.ex. Xalan på www.apache.org
------------------
"Att vara eller icke vara2 - sårad Akilles
Nej, det vill jag helst undvika... Jag har en massa text med enstaka taggar i. Har försökt med StringTokenizer, men det vill sig inte.
------------------
---
/* LilleSkutt */
VetgirigMedlem sedan nov. 2000199 inlägg Förstår inte vad problemet är. Använd resetSyntax för att gör alla bokstäver till ordinarie. Använd sedan whitespaceChar för att tala om att [ och ] är whitespace.
Sedan är det bara att läsa token för token och hålla reda om du är i ett definition, värde eller avslut av en definition.
Om du har dessa spridda bland annat så kan du alltid kolla första tecknet i varje token för att se om det är ett / och i så fall inse att det betyder att du nått slutet på en definition. Dvs föregående token är då värdet "text som har en koppling till sport" och token före det är då "sport".
------------------
Anders Lindbäck,Igiro Internet Giro
[Redigerat av Vetgirig den 22 maj 2001]
Nu är inte jag någon expert på Java, än, så jag hängde inte riktigt med i dina svängar... Skulle du kunna ge ett konkret exempel så skulle jag bli glad!
------------------
---
/* LilleSkutt */
Nån borde väl kunna svara? komijen nu :)
------------------
---
/* LilleSkutt */
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Jaja... kolla på Apache, jag har för mig att de hade regexp-klasser till java förut... om de använder samma syntax som vanliga regexpar borde mönstret bli /\[sport\]([\s\S]+)\[\/sport\]/.
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.