Jag skickar filer via ftp och om detta av någon anledning inte lyckas så skickas filerna med mail istället. Problemet är att ftp-bönan släpper inte taget om filerna utan för att kunna radera filerna efter dom har skickats med mail måste jag starta om Jrun-servern = (
Någon som har en lösning på det här problemet?
Jrun och filer
10 svar · 502 visningar · startad av Silversurfaren
Det låter ju inget vidare, har du någon källkod till ftp-bönan som man kan kika på?
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
Så klart att du får. De viktiga raderna kommer här, sen gör jag lite kontroller på att jag skriver så många bytes som jag vill skicka också.
ftp_protocol.connectLogin(host_name, user_name, password);
while(ftp_protocol.getBusy() == true){}
ftp_protocol.putFile(name);
ftp_protocol.abort();
while(ftp_protocol.getBusy() == true){}
ftp_protocol.disconnect();
Ok, ftp_protocol antar jag är en instans av någon slags ftp-böna/klass? Det är nog i den som problemet ligger, om du har möjlighet att posta dess källkod i fullo så vore det bra men om det inte går (av upphovsrättsmässiga skäl) så vore det bra om du kunde posta valda delar av den del som skriver ner filen på disk.
För att kolla så att jag har förstått problemet korrekt; är det så att filerna låses upp efter att servern mottagit dom via ftp?
------------------
Kom på när jag skrivit att jag nog borde ha nämnt vad det var. Men det är IBM:s alphabean så det borde inte vara fel i den. http://www.alphaworks.ibm.com/alphabeans
Problemet är när den inte lyckas skicka filerna med ftp utan den väljer att skicka dom med mail istället så verkar jrun-servern eller ftp-bönan hålla kvar i filerna. Fungerar det däremot som det ska och filerna skickas med ftp så är det inga problem.
När du skickar filerna med mail, hur fungerar det rent tekniskt, med mailserver och så?
Om du skickar filerna med mail utan att först försöka skicka via ftp, fungerar det utan problem då?
------------------
Skickar jag bara filerna via mail så är det inga problem. Det är först när jag har försökt att skicka filerna med ftp och inte lyckats som filerna verkar ha en användare så jag inte kan ta bort dem. Eftersom det släpper när jag startar om Jrun-servern så har jag funderat på om det finns några inställningar där som är fel eller om man kan skicka något kommando dit som gör någon slags clear eller release av alla filer men jag hittar ingen dokumentation om den. Jag använder mailstödet som finns i javax.
Jag är verkligen tacksam att du tar dig tid att sätta dig in i mitt problem.
M.v.h. Kristian
Hmm, jag tror ännu inte att jag riktigt förstått hur ditt system fungerar..
Skickar du filer som ligger på din server där JRun körs till en annan server, först med ftp-bönan och sen om det inte funkade med JavaMail?
Varför vill du radera filerna efter att dom skickats, är dom bara temporära?
Får du något felmeddelande, exception eller liknande?
Ledsen om jag är lite trögstartad :)
------------------
[Redigerat av sgtpepper den 13 feb 2001]
Tack för ditt stöd, jag tror dock att jag har löst problemet. Enligt ibm så kan det var fel i deras böna och jag går nu på det spåret.
M.v.h. Kristian
Nej! :o IBM kan inte ha fel i sina bönor!! ;)
Hihi, bra att det förhoppningsvis löste sig!
------------------