AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Finns det något liknande asp´s response.buffer = true i javan?
Jag tror att det kan vara det som strular till det för mig i ett litet jsp-program.
En annan viktigt sak är hur man lägger till andra mime typer i Resin, sökte i men hittade inget. Vill kunna lägga in wml stöd.
Andreas
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Då kan man ju fråga sig... Vad i helvete gör response.buffer = true för nåt?
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
Självklart finns det det, allt som funkar i ASP funkar i JSP fast bättre, snyggare och roligare :)
Ett bra ställe att kika i efter sådana här prylar är JSP 1.2 specifikationen.
Det du söker är:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
page
{ buffer="none|sizekb" }
{ autoFlush="true|false" }
autoFlush anger om ett exception skall kastas när bufferten är full eller om bufferten automatiskt skall tömmas till klienten, buffertens storlek anges i kilobytes. Exempel:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
<%@ page autoFlush="false" buffer="16kb" %>
Ovanstående buffrar upp till 16kb, vid mer data än så slängs ett undantag.
MIME-typer i Resin mappar du så här: http://www.caucho.com/products/resin/ref/app-config.xtp#mime-mapping
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny