AGMedlem sedan mars 20001 229 inlägg
Fick installera om en massa men Resein fungerar nu igen.
Jag kör som webserver PWS också. Problemet är det att jag inte kan få resein att arbeta i pws hembibliotek, alltså låta jsp sidor köras i vilken katalog somhelst. Kollade i dokumentationen men hittar ingen av de filer de anger. Nån som har kämpat med problemet?
Andreas
sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg
Resin, inte Resein ;)
Kolla i katalogen conf/, där hittar du en fil vid namn resin.conf. Öppna den och gå till rad 70 (ungefär), där finner du en tagg vid namn <app-dir></app-dir> under <http-server>-taggen. Skriv in sökvägen till serverns rootkatalog, typ <app-dir>c:\wwwroot</app-dir>. Starta sen om servern och voilá! :)
Du kan även konfigurera varje enskild applikation som en s.k webb-app vilket är väldigt lattjo om du kör flera olika projekt på en och samma server, t.ex ett webbhotell. Då är varje applikation separerade från varandra och har full kontroll över "sig själva" med allt vad det innebär (egna felsidor, servletregistreringar, bönor etc). Se det dock som en överkurs till att börja med, men om du har lust kan du läsa dokumentationen om web-apps.
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
Ber om ursäkt för detta fatala misstag :)
Jag får första tacka för hjälpen, det fungerar galant, med rena enkla sidor. Den frågan jag nu ställer mig är hur jag ska bära mig åt med servlet, och hur rusan komplimerar man dem egenligen, verkar inte förstå nåt :/
Andreas
sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg
Lägg till <resin>\lib\jsdk22.jar i din CLASSPATH, där <resin> är sökvägen till din Resininstallation, sen är det bara att kompilera som vanligt med javac.
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
[Redigerat av sgtpepper den 23 nov 2000]
Hur går själva komplimeringen till?
Det går ju inte med gamla javac fil.java
Har läst lite på andra ställen men jag förstår det inte :)
Kan nån posta ett exempel på kod för det.
Andreas