frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Jag har laddat ner Jbuilder 3.5 för linux och enligt installationsprogramet så har jag lyckats att installera det :).
När jag tryckte på Jbuilder ikonen på skrivbordet så började datorn ladda ett tag men ingenting mer hände. Då provade jag att köra jbuilder i konsollen och fick felmedelandet Font specified in font.properties not found [--symbol-medium-r-normal--*-%d-*-*-.
Felmedelandet stog 10 gånger efter varandra. Då kollade jag in /usr/java/jdk1.3/jre/lib/font.properties men jag fattade ingenting :(
Jag har laggt upp font.properties här för nerladdning.
------------------
Vad skulle jag göra utan Robban
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Kanske installerades inte teckensnitten som skickades med korrekt? Om det nu skickades med några teckensnitt.
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Här kommer en ren chansning ... :)
Ändra alla ...
--symbol-medium-r-normal ...
... till ...
-adobe-symbol-medium-r-normal ...
(D.v.s. peta in adobe)
Gör en backup av font.properties innan du börjar mixtra med den.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Jag har ingen aning om några teckensnitt skulle installeras eller inte men jag antar att om det skulle intstalleras några så gick det eftersom det stog att installationen lyckades...
Jag provade att lägga till adobe fast det gick inte, jag fick bara ett ännu längre felmedelande (typ en a4).
Ska prova att installera om java sdk och jbuilder och hoppas att det löser problemet.
I'll be back :e
frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Suck...
Jag tog bort java sdk och jbuilder och installerade java sdk igen. Men när jag ska installera jbuilder igen så går det inte. Jag kommer fram till det att jag får välja 1 (att forsätta installationen) 2 (att avsluta installationen) i konsollen. Jag väljer 1 och darorn börjar ladda...sedan händer ingenting mer :(
Jag vet att java är rätt installerat, eller att det fungerar i alla fall.
Trist, jag har själv inte installerat JBuilder på en Linuxburk, så jag kan inte hjälpa dig så mycket.
Jag tror dock inte att du skall behöva installera Suns Java SDK först, JBuilder har väl en egen om jag inte missminner mig som dom licensierat av IBM, den borde ju hänga med automatiskt vid installationen.
------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.
frontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Jag vet inte hur det är i windows men om man kör linux så måste man installera Sun Java SDK innan, i alla fall om man ska tro deras installations manual :)