webForumDet fria alternativet

Bästa Javaboken?!

9 svar · 1 279 visningar · startad av Chavez

ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg

Är nybörjare men vill samtidigt ha en bok "som räcker länge"(tänker på min arma plånbok) Den skall vara i tryckt form! .... förslag?

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Hmm, det är svårt att säga. Nya böcker kommer hela tiden och det finns gott om titlar..

En bok jag tyckte var bra heter Programutveckling med Java av Hans-Erik Eriksson utgiven på Studentlitteraturs förlag. Den är som alla Studentlitteratur-böcker ganska tråkig i sin utformning men med ett bra innehåll.

Jag skulle dock gissa att det kommit ut nyare böcker än denna.

------------------
° 4711 - the number of the geek °

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Anväder själv CoreJava, och tycker den är bra finns i två band var an den första går igenom det enklaste... och del två(vilken är roligare;)) går igenom ALLT det där som är roligt Nätverk, Grafik, "Trådar", mm...
www.phptr.com

____
MVH
/C

[Redigerat av stoffe-2k den 22 aug 2000]

pv98jgyMedlem sedan maj 200026 inlägg

Per Holms bok om Java funkade väldigt bra för mig.. Kan hittas här http://www.dna.lth.se/home/Per_Holm/oopjava/index.html

------------------
Gyllen

EricMedlem sedan aug. 20001 inlägg

Tjena!

Jag måste säga att ni har lyckats pricka in tre bra böcker! Alla har sina fördelar. Jag har själv läst alla dessa tre och skulle nog börja med Hans-Eriks bok som jag tror är lättast att ta till sig, därefter skulle jag nog gå på Per Holm, som jag tycker är något mer akademisk men som verkligen förklarar det objektorienterade angreppssättet på ett bra sätt och med många exempel. Core Java (2) är sedan ovärderlig som referensbok tycker jag så fort man vill göra något mer avancerat

------------------
Kaffetunnan

ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg

Tack, väkommen till wF förresten!!

Det fick bli det som biblioteket hade
Java från grunden
Objektorienterad programering och Java

Får se hur de är, när de är klara har vi väl ett bokforum så att jag kan recensera dem åt er!

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

Tjena!
Jag måste säga att ni har lyckats pricka in tre bra böcker!

Men så är det vi som är bäst oxå..

------------------

____
MVH
/C

[Redigerat av stoffe-2k den 30 aug 2000]

jjMedlem sedan aug. 200045 inlägg

är "java på 3 veckor" nått att ha????

... min åsikt är att (nästan)ALLA böcker som har "lär dig *något* på X timmar/dagar" i titlen INTE ÄR BRA, tycker dom bara skrapar på ytan av ämnet och att man inte får lära sig något bra, bättre är om man köper en "referens bok"...

------------------

____
MVH
/C

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag har "Lär dig Java 2 på tre veckor" och kan väl rekommendera den om man aldrig programmerat innan... fast ska det vara riktigt billigt och bra ska man ju läsa The Java Tutorial

------------------
-- spango
Livet står på lur alldeles bakom knuten.

[Redigerat av spango den 10 sep 2000]

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.37765c92
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)