Tjohoo, nu är javaforumet öppnat!!
Skynda er att skriva intressanta inlägg!
Jag kan börja med att tipsa alla Javavänner om IBM's utmärkta kompilator Jikes, http://www10.software.ibm.com/developerworks/opensource/jikes/project/ .
Den är ruskigt snabb och rekommenderas varmt!
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
pv98jgyMedlem sedan maj 200026 inlägg OK Jikes e nerladdat men jag är inte helt med på hur jag skall lägga in sökvägen i autoexe för att jikes skall funka istället för javac. Kan du hjälpa mig? MVH Gyllen
------------------
Gyllen
Du behöver egentligen inte göra så mycket. Du måste först och främst ha en JDK eller JRE installerad. Det enda Jikes kräver är att du specificerar CLASSPATH så att den kan hitta klassfilerna, skriv in SET CLASSPATH=.;C:\JAVA\LIB\CLASSES.ZIP (ändra så att det stämmer för dig) i autoexec.bat.
Sen kan du lägga till Jikes i Path med SET PATH=%PATH%;C:\JIKES, nu kan du skriva Jikes vid kommandoprompten i vilken katalog som helst.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
pv98jgyMedlem sedan maj 200026 inlägg Japp!!
Det funkade tack skall du ha : )
------------------
Gyllen
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg kan man ha både javac och Jikes installerade samtidigt?
Eller det blir konflikter i win då? För feg för att chansa :(
Humm, en två år gammal tråd :e
Jovisst kan du ha både Jikes och Javac samtidigt. Nemas Problemas :)
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg Tack!
Humm, en två år gammal tråd
Återanvändning är ju populärt nu :e
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg I min autoexec.bat har jag följande, raden som jag lagt till nu är fet:
Jag måste väl ha någon hänvisning till bin\jikes.exe också?
PATH=e:\program\jdk\bin
SET JAVA_HOME=e:\program\jdk
SET TOMCAT_HOME=e:\program\tomcat
[b]SET CLASSPATH=.;e:\program\jdk\jre\lib\rt.jar[/b]
På sidan http://www10.software.ibm.com/developerworks/opensource/jikes/faq/user-index.shtml står det att detta ska räcka, eller har jag fattat fel? Får ej det att fungera i vart fall.
PS. Javac och Tomcat fungerar prima.
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg Man ska inte syssla med sådan när man är trött, funkar fint nu :D