webForumDet fria alternativet

ta in utgående trafik från mob.tfn

3 svar · 578 visningar · startad av reka1

reka1Medlem sedan sep. 2001650 inlägg

Hej.
Jag skulle behöve ett program som samlar ihop specifik utgående trafik från mob. tfn (sms, samtal).

Skulle Java vara ett "bra" språk för den uppgiften? (har någorlunda kunskaper), eller finns det bättre alternativ?

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Det beror helt på vad det är för telefon. T.ex. i iPhone finns det ingen JVM (Apple tillåter det inte), så där måste man gå genom Apples API och Obj-C (har jag för mig det är). HTC-telefonerna (utom G1 hittills) använder Windows CE som OS så där är det också fördelaktigt att använda något annat än Java (jag tror inte att man kommer åt allt via JVM:en). HTC G1 använder Android, och Google är ju vänligt inställt till Java överlag, så där är chansen att det fungerar bra. Symbian har väl en JVM, men jag vet inte hur mycket information man kan komma åt.

Det blir till att läsa en massa mobil-OS-specifikationer, troligtvis. Hur som helst finns det antagligen ingen universell och plattformsoberoende lösning.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jag använder ett program som heter BluePhone Elite 2 http://mirasoftware.com/BPE2/ som jag använder till att skicka o ta emot sms. Kan spara ner meddelanden om jag vill. Utmärkt litet program. Men bara till Mac OS X föståss.....

reka1Medlem sedan sep. 2001650 inlägg

Ok, programmet jag hade tänkt mig skulle klara av de vanligaste telefonerna.
Men nu när jag inser hur pass avancerat ett sådant program skulle behöva bli så fimpar jag planerna.

DanneV: Tackar för tipset. Dock är det inte just precis de funktionerna jag söker i ett program.

Jag har finkammat marknaden efter ett program som tar ut spec. tfn.nr och sammanställer dessa med samtalstider, datum, etc.
Är det ngn som kan tipsa så pm:a gärna.

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)