SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Har nu installerat Java & JDBC på min server, i hopp om att det ska funka.
Följde en guide på allt för många sidor för att lyckas.
Iallafall..
jag kör just nu denna kod (http://rafb.net/p/bXlCck29.html) , vilket är ett färdigt javascriptspel (blackjack) som jag ska använda.
Jag vill koppla det till en databas, så att man får skriva in sitt nick ,
klicka spela , och i dbn finns det "nick" & "bonus"...
När man spelar, så ska bonus gå upp & ner beroende på vinst / förlust.
+100p / - 100p om man vinner / förlorar.
Men jag vet inte hur jag kopplar detta till databasen?
Hur den "hämtar" info o.s.v
Någon som kan hjälpa mig?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Javascript körs på klienten, och kan så ledes inte kopplas mot en databas. Däremot kan du koppla JSP mot en databas, och från JSP skriva ut Javascript-variabler med rätt värden - men det var inte vad du ville göra egentligen?
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Hm.. för att förklara enkelt..
Scriptet jag har här, är ett javaspel för blackjack (21).
Jag vill kunna köra ett blackjack / 21 på en hemsida,
och folk ska kunna spela med sina bonuspoäng.
Och då (om jag förstår ditt inlägg rätt) det scriptet jag har helt värdelöst?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Du har inte ett Java-spel, du har ett Javascript-spel. Scriptet behöver inte vara värdelöst, då du kan skapa Javascriptet med dynamiska värden via JSP (eller valfri serverside-teknik) och lagra informationen genom att posta den till ett serverside-dokument. Det blir ju mer omständigt, men är absolut genomförbart.
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Okej - förlåt :P
Noll koll på olika javatekniker
Så - vilket är "lättast" att göra?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Javascript har nästan ingenting gemensamt med Java (det är alltså ingen Java-teknik), utom namnet och viss syntax.
Vilket som är lättast att göra? Vad har du att välja mellan, menar du? ;) Du har ju redan en tråd i PHP-forumet som behandlar samma idé. PHP kan användas till samma sak som JSP i det här fallet, då båda är serverside-språk.