Tjena.
Har precis fört över ett EJB3 projekt som är skapat som ett vanligt java projekt till ett WTP projekt. Får ett Exception och det ända jag kan komma fram till är att det har något med EJB/Jboss att göra vet ej vad. Projektet är byggt sedan tidgare för att kunna köras på Tomcat men har hela tiden varit tvungen att bygga en .war för att kunna köra den. Nu vill jag köra den direkt från BEA workshop/Eclipse WTP.
Är är fel koden.
2007-12-13 07:03:21,904 WB [ERROR] ServletBootstrapListener java.lang.RuntimeException: java.io.IOException: Failed to obtain InputStream from url: null
2007-12-13 07:03:21,913 WB [ERROR] StandardContext Exception sending context initialized event to listener instance of class org.jboss.ejb3.embedded.ServletBootstrapListener
java.lang.RuntimeException: java.lang.RuntimeException: java.io.IOException: Failed to obtain InputStream from url: null
at org.jboss.ejb3.embedded.ServletBootstrapListener.contextInitialized(ServletBootstrapListener.java:201)
at org.apache.catalina.core.StandardContext.listenerStart(StandardContext.java:3764)
at org.apache.catalina.core.StandardContext.start(StandardContext.java:4216)
at org.apache.catalina.core.ContainerBase.start(ContainerBase.java:1014)
at org.apache.catalina.core.StandardHost.start(StandardHost.java:736)
at org.apache.catalina.core.ContainerBase.start(ContainerBase.java:1014)
at org.apache.catalina.core.StandardEngine.start(StandardEngine.java:443)
at org.apache.catalina.core.StandardService.start(StandardService.java:448)
at org.apache.catalina.core.StandardServer.start(StandardServer.java:700)
at org.apache.catalina.startup.Catalina.start(Catalina.java:552)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:585)
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.start(Bootstrap.java:295)
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:433)
Caused by: java.lang.RuntimeException: java.io.IOException: Failed to obtain InputStream from url: null
at org.jboss.ejb3.embedded.ServletBootstrapListener.contextInitialized(ServletBootstrapListener.java:161)
... 15 more
Caused by: java.io.IOException: Failed to obtain InputStream from url: null
at org.jboss.aop.AspectXmlLoader.loadURL(AspectXmlLoader.java:1276)
at org.jboss.aop.AspectXmlLoader.deploy(AspectXmlLoader.java:1206)
at org.jboss.aop.AspectXmlLoader.deployXML(AspectXmlLoader.java:1232)
at org.jboss.aop.AspectXmlLoader.deployXML(AspectXmlLoader.java:1217)
at org.jboss.ejb3.embedded.ServletBootstrapListener.contextInitialized(ServletBootstrapListener.java:156)
... 15 more
2007-dec-13 07:03:21 org.apache.catalina.core.StandardContext start
ALLVARLIG: Error listenerStart
Hoppas det finns någon som kanske kan peka mig i rätt riktning.
Har glömt det mästa av Struts, EJB nu när jag jobbar med Tapestry,Hibernate lr cayenne
MVH
Markus