haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Har nyss börjat använda Eclipse då jag kodar i Java. Hittills är jag väl rätt nöjd, men stör mig mycket på att Eclipse påpekar stavfel i mina kommentarer. Speciellt då eftersom mina kommentarer är på svenska men Eclipse vill att de ska vara på engelska... (vilket gör att nästan allt jag skriver stryks under) :l
Har letat runt i menyerna men inte hittat hur jag stänger av denna stavningskontroll. Nån som vet?
matlinMedlem sedan okt. 2006224 inlägg Vill bara påpeka att användning av engelska i kod ses som god programmeringssed och jag rekommenderar att få in den vanan att endast hålla sig till engelska, även om det handlar om hobbyprojekt. Löser inte ditt problem, men ville bara rekommendera det.
Angående ditt problem... så finns det gott om lösningar på Google.
Länkar som typ denna och denna kan nog hjälpa dig på rätt spår.
haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Tackar!
Ja, att kommentera på engelska har väl sina fördelar. Framför allt att fler kan läsa kommentarerna. Samtidigt så tar det kanske lite längre tid. Jag anser mig inte vara dålig på engelska, men knappast superbra. Ibland kan man haka upp sig på nått ord. Iofs kan det ibland kanske vara lättare att skriva på engelska också kan jag tro. Jag har vanan att skriva alla namn (på variabler, metoder etc) på engelska och när jag sedan ska kommentera koden blir det lätt svengelska...