trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Jag blir galen på det här programmet. Enough is enough, jag orkar inte hålla på med det längre. Jag frågar här på wF om någon vet.
http://member.webforum.nu/3319/wf.gif
Jag kan kompilera koden men har lyckats tappa bort rutan som visar felmeddelanden. "Log" visas inte, även om jag försöker klicka fram den via menyerna. Blir ju jättesvårt att programmera då :p
tack
(tråden är kanske felpostad, flytta den då)
trexter skrev:
Ingen?
Det är så få som använder JDeveloper så vill du ha svar får du nog posta frågan på Oracles JDeveloper-forum.
Har du valt JDeveloper av egen fri vilja? Jag brukar alltid rekommendera Eclipse som utvecklingsmiljö, den är överlägsen alla andra alternativ och är OpenSource.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Tack sgt. Vet du hur man i detta program automatiskt skapar set & get-metoder för en klass?
edit: Source > Generate Getters and Setters
sgtpepper skrev:
Det är så få som använder JDeveloper så vill du ha svar får du nog posta frågan på Oracles JDeveloper-forum.
Har du valt JDeveloper av egen fri vilja? Jag brukar alltid rekommendera Eclipse som utvecklingsmiljö, den är överlägsen alla andra alternativ och är OpenSource.
Är den verkligen överlägsen alla? Nu var det ett tag sen jag lekte med Netbeans, men är inte den i ungefär samma klass nuförtiden? Vet du skillnaden dem emellan, för/nackdelar?
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg
Choronzon skrev:
Är den verkligen överlägsen alla? Nu var det ett tag sen jag lekte med Netbeans, men är inte den i ungefär samma klass nuförtiden? Vet du skillnaden dem emellan, för/nackdelar?
Det är en smaksak. Som att säga att chokladglass är godare än jordgubb. Fast Eclipse är snarare som en Rocky Road med extra kakor, kolasås, chokladsås och en banan... ;)
Det som skiljer, imho, är att eclipse är ett utvecklingsverktyg och Netbeans är ett utvecklingsverktyg för Java. Sedan spöar Eclipse Rich Client Platform (RPC) skiten ur NB när det gäller att skapa klientprogram.
Lime skrev:
Det är en smaksak. Som att säga att chokladglass är godare än jordgubb. Fast Eclipse är snarare som en Rocky Road med extra kakor, kolasås, chokladsås och en banan... ;)
Det som skiljer, imho, är att eclipse är ett utvecklingsverktyg och Netbeans är ett utvecklingsverktyg för Java. Sedan spöar Eclipse Rich Client Platform (RPC) skiten ur NB när det gäller att skapa klientprogram.
ok, tack för info. och på netbeans produktsida kan man även se vad som stöds http://www.netbeans.org/products/index.html