SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg Hej!
Jag håller på att kasta mig djupare in i java-djungeln, och har nu mött min överman verkar det som. Facelets. Jag får det banne mig inte att fungera, någon som sitter på en solid konfigureringsguide?
För tillfället använder jag JBoss som AS, men har även försökt med Glassfish. Jag får inte igång det helt enkelt! JSF fungerar som en dröm, men det är inte ett alternativ - jag vill sålla bort JSP'en helt och lägga allt jobb på JSF-plattformen.
När jag deployar ett projekt i JBoss kastar den ur sig så mycket fel-information att jag inte kan bläddra igenom det och hitta var felet startar vid.
swedeMedlem sedan feb. 2004227 inlägg De fel jag haft / skapat brukar stå i början av fel-informationen.
Men visst, det brukar vara en hel del information så det tar en stund att lära sig ungefär
var det igentliga felet är...
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg Jag har lagt det här projektet på is så länge, p.g.a. tidsbrist. Jag får återkomma när jag ger det en ny chans. ;)
LimeMedlem sedan sep. 2001837 inlägg Oftast handlar det om att JBoss inte hittar jar-filen med faceletspecifik kod. Kör facelets i Glassfish via Eclipse och det funkar utmärkt.
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg Det var det jag gissade på, men jag inkluderade allt (och då menar jag alla jsf/facelets-jar's) i mina ear/war-filer. Som sagt, får ta upp det vid ett senare tillfälle. :)