Vilken/vilka JRE har du installerade? Kollar man i API:t framgår det att replaceAll() lades till iom. 1.4, så gissningsvis kör du med en gammal version.
Förresten, är du säker på att line en sträng?
3 svar · 450 visningar · startad av Blårand
Försöker att plocka bort html-taggar ur en sträng.
Använder koden line=line.replaceAll("<[^>]*>","") för detta ändamål, men när jag ska köra koden så får jag följande felmeddelande:
cannot find symbol
symbol : method replaceAll(java.lang.String,java.lang.String)
line=line.replaceAll("<[^>]*>","");
Om jag tolkar felmeddelandet rätt, så kan den inte hitta metoden replaceAll som finns i biblioteket "java.lang.String".
Men jag har provat med en hel del olika importer, och har bl.a importerat just "java.lang.String", men får ändå detta felmeddelande.
Undrar nu om felmeddelandet möjligen kan bottna i att jag saknar något paket i installationen, eller om det är ett import eller kodfel som orsakar felmeddelandet?
Vilken/vilka JRE har du installerade? Kollar man i API:t framgår det att replaceAll() lades till iom. 1.4, så gissningsvis kör du med en gammal version.
dAEk skrev:
Vilken/vilka JRE har du installerade?
C:\Documents and Settings\Admin>java -version
java version "1.6.0"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0-b105)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.6.0-b105, mixed mode, sharing)
dAEk skrev:
Så här ser koden ut:
try
{
connection = (StreamConnection)
Connector.open(strUrl);
in = connection.openInputStream();
int ch;
while ((ch = in.read()) != -1)
{
buffer.append((char)ch);
}
String line = new String (buffer.toString());
line=line.replaceAll("<[^>]*>","");
tbResultat.setString(line);
displayen.setCurrent(tbResultat);
}
catch (Exception e)
{
}
Tycker nog att jag har rätt version(?), samt att line är en sträng som man ska kunna köra replaceAll på.(?)
Ehum, mjo. Jag slängde ihop ett test nyss och det funkar bra här hos mig, men det hjälper ju inte dig så mycket...