webForumDet fria alternativet

Webbhotell?

5 svar · 776 visningar · startad av Compusa

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Hej!
Håller på att läsa en kurs om Servlets och JSP och det är mycket intressant. Det känns som en mycket kraftfull teknologi och att det är enkelt att utveckla om man använder sig av linux! Tänkte höra efter om någon här kan rekommendera ett bra och relativt billigt webbhotell som ger stöd för servlets, jsp och mySQL. Såg space2u och de verkar vara bra?

En sista fråga som inte har så mycket med den andra att göra. Om jag vill mappa följande request: http://www.minsida.com till en speciell servlet i min Deployment Descriptor, hur gör jag då det på bästa sätt?

Så här ser min tillfälliga lösning ut:

<servlet>
    <servlet-name>Main Page</servlet-name>
    <servlet-class>com.example.web.TestServlet</servlet-class>
</servlet>

<servlet-mapping>
    <url-pattern>/</url-pattern>
</servlet-mapping>

Vilket kanske inte är den bästa lösningen?

Löst eftersom ingen svarar

LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg

Compusa skrev:

En sista fråga som inte har så mycket med den andra att göra. Om jag vill mappa följande request: http://www.minsida.com till en speciell servlet i min Deployment Descriptor, hur gör jag då det på bästa sätt?

Så här ser min tillfälliga lösning ut:

<servlet>
    <servlet-class>com.example.web.TestServlet</servlet-class>
</servlet>

<servlet-mapping>
    <url-pattern>/</url-pattern>
</servlet-mapping>

Vilket kanske inte är den bästa lösningen?

njea... enklast är att använda elementet <welcome-page> i web.xml och styra om / till denna. Sedan funderar jag på vad en servlet ska vilja göra med ett helt tomt anrop?

Mmm, det var det jag gjorde också. Main Page använder url-mönstrer /Controller och och welcome-page går till en JSP-fil som sedan skickar vidare requesten till min controller. Lite synd att det inte fungerar att sätta en servlet som welcome-page.

OpelomegaMedlem sedan aug. 2003137 inlägg

Rekommenderar verkligen space2u. Klubbens hemsida ligger där. De har mycket bra upptid (har aldrig märkt att de legat nere) och utomordentlig support. Bra statistikfunktioner.

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Crossnet.se erbjuder jsp/servlet-hostning men hur kvaliteten är törs jag inte svara på...

/r Levonline.com är ett annat alternativ. Kanske lite dyrt iofs.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)