webForumDet fria alternativet

Java problem

2 svar · 337 visningar · startad av hell-man

hell-manMedlem sedan maj 2006100 inlägg

Hejsan!

Rör egentligen inte programmering, utan snarare surfande på sidor med java-funktioner.

Jag har en tid haft en del bekymmer med java-funktioner på sidor som jag hamnat på. Ett exempel på detta kan handla om att köra en chat-funktion på en sida, varvid jag inte lyckas stata den, utan istället får upp information om att en orsak till misslyckandet kan vara... :

Typ att jag kanske försöker ansluta med hjälp av en HTTP proxy server, vilket inte stödjs. Istället uppmanas jag att ändra anslutningen till en SOCKS proxy server, eller att försöka använda en översättnings (NAT) router för nätverksadressen för min brandvägg. Eller, om inte det funkar, så ska det gå med en brandvägg som använder SOCKS eller NAT.

Egentligen är detta bara den utlösande faktorn till min frågvishet. Själva det faktum att jag inte når chatten är underordnat att jag då och då upplever små konstigheter som jag skulle önska eleiminera.

Det här blajblajet som jag skrev här ovan förstår jag inte ett smack av. Är det någon som kan säga mig, vad ska jag göra? Vad kan jag göra? Varför har jag problem?

Dessutom, jag använder Sun's java-applikation (eller vad det kallas). Ska jag kanske köra Windows/Microsofts egen? Var hittar jag i så fall den?

VM i frågor. VM i förvirring. :OO

Tack på förhand!

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Se till att du har den senaste JRE:n från SUN installerad. Ofta beror fel tyvärr på ruttet skriven kod.

VM i frågor. VM i förvirring.

Du menar förstås JVM...

hell-manMedlem sedan maj 2006100 inlägg

Hehe, säkerligen, men oavsett vilket - vad är lösningen?

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
135 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)