webForumDet fria alternativet

JBoss Seam och andra (Java)ramverk

2 svar · 418 visningar · startad av jme

jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg

Hej.

Har någon här skapat (eller håller på) produktionsfärdiga system med JBoss Seam?

Vilka andra kombinationer kör ni med (Spring, velocity, freemarker, webwork, Hibernate, JSF)?

Jag läste lite om Seam och tittade på några demo. Jag har egentligen aldrig rört EJB och läste att man kan köra Seam utan EJB.

Seam verkar iaf ha nått GA. Vågar man redan nu rikta sig mot Seam?

Jag har tänkt att köra med Spring/Webwork/Hibernate/Freemarker men Seam verkar vara en intressant grej.

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Har kört med Struts (nyutvecklat) och Webwork (underhållit befintlig kod). Webwork känns helt klart som den skönare varianten av de tu, och Struts 2 bygger på WW så det verkar som om jag inte är ensam i den åsikten ;) Kritik som går att rikta mot båda är alla dessa jävla konfigfiler, så fort man ändrar nåt måste man starta om webservern.

LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg

Håller med spango (sepåfan!!). Alla de olika ramverken har fördelar och nackelar. Jag gillar t.ex. Hibernate, men det beror mest på att jag har en bra utvecklingsmiljö för detta. Samma sak med webwork och Struts men config-filerna kan driva en till vansinne om man inte har tungan i rätt mun.

Det handlar som jag ser det bara om tycke, smak och nivå av självplågartendenser vad man väljer.

120 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)