Hej
Jag har ett cd register som jag skulle behöva hjälp me att göra om till en applet.
Nån som kan hjälpa mig eller?
Java applet
7 svar · 663 visningar · startad av linuxfreak
Javisst, jag har så mycket tid över så jag satte mig och gjorde allt jobb åt dig. Här har du den!
Okej nu hoppar vi över ironin. Om man vill ha hjälp eller förväntar sig att någon ska hjälpa dig så finns det minst en gyllende regel:
Försök först själv och fråga sedan efter hjälp om du fastnar.
Om du inte har för avsikt att göra detta själv så finns det en annan forum-del för detta.
Jag ska allt försöka själv :r :p
Men jag skulle behöva lite hjälp på vägen. Gärna på svenska ;)
Lägger med filerna här också så ni kan kolla.
Regel nummer 2: Be oss inte göra dina skoluppgifter...
jag vill inte att ni göra uppgiften till mig. Jag vill bara ha hjälp hur jag ska börja och så :).
linuxfreak skrev:
jag vill inte att ni göra uppgiften till mig. Jag vill bara ha hjälp hur jag ska börja och så :).
Okej, ett seriöst svar (trots att jag anser att er lärare borde ha gett er tillräckligt med vägledning på t.ex. en lektion).
Basen finns i Cdregister5.java. Den visar vad det är som skall kunna göras. Ett förslag är att göra en klass som heter Cdregister5Applet och som ärver från klassen Applet. Hur man gör en applet skall ni ha gått igenom på en lektion. Annars står det i alla java-böcker så det tänker jag inte gå in på.
Appleten måste innehålla något sätt att interagera med användaren, t.ex. genom knappar eller menyer. Det får du klura ut själv hur du gör. En hint är att titta på klassen ActionListener. Glöm inte att du behöver ha en komponent som du kan visa saker på, t.ex. en JTextArea.
Klassen CdCollection kan du använda dig av utan modifikationer.
Nästa gång du postar vill jag se kod... ;-)
Åh vad jag älskar när man hjälper någon och får ett tack för hjälpen...
tack för hjälpen :)