xtianMedlem sedan nov. 200510 inlägg Hej,
Jag har nyligen installerat en UML-plugin från Omondo för att kunna rita UML-diagram i eclipse. Det mesta verkar fungera bra, men det är en sak som jag inte kan få att fungera. När jag har ett javaprojekt och vill få ett UML-diagram så gör jag en reverse engineering och alla klasser skapas och visas. Problemet är att associationerna mellan klasserna inte ritas ut. Det känns som att jag har varit inne och pillat på alla inställningar jag kan hitta
(Window/preferences/uml/class diagram, och där har jag bockat för Association) utan att få detta att fungera :(
Självklart så går det att själv manuellt rita ut associationerna mellan klasserna. Men då skapas ju nya refersenser i koden och själva poängen missas ju med att ha ett verktyg som gör detta åt en.
Är det någon här på forumet som använder sig av samma verktyg och får detta att fungera så vore jag väldigt tacksam om ni kunde ge mig några tips.
Avänder Eclipse 3.1.0
Tack på förhand..
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Tyvärr. Jag övergav Omondo och kör numera MyEclipse istället. Det är klart värt de $53 som ett Pro-medlemskap kostar.
JonttoMedlem sedan okt. 2001125 inlägg Poseidon for UML Community Edition går väl oxå att plugin:a till Eclipse och lär fungera. Varningens ord dock att PFU är ganska omättad vad gäller minnesanvändning.
Tyvärr har jag dock ingen erfarenhet av ditt program, skriver bara en kommentar ifall du sku byta :)
xtianMedlem sedan nov. 200510 inlägg Hittade ett annat program som jag tyckte verkade lovande. Det heter Visual Paradigm och går att plugga in i Eclipse. Laddar ner och installerar gratisverisionen av programmet. När jag sedan provar det så visar det sig att det inte går att använda reverse engineering eftersom det bara finns stöd för det i proffesional verisionen x( Jag blir så trött...
Jontto:
Kollade in Poseidon for UML Community, men det verkar inte heller ha stöd för reverse engineering i Community edition.
Lime:
Vill helst hitta något gratisprogram, men det verkar inte finnas något bra gratisprogram. Så det kanske blir till att lägga ut några slantar för att få något som är värt att använda.
Någon som har fler förslag..
Netbeans 5.x är gratis och grymt. Nya GUI byggaren i den är underbar. Har inte koll på UML stödet i den dock.
MyEclipse är dock svårslagen för det priset.
Är i princip gratis med tanke på den funktionalitet man får med.
mvh
phonk
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg tja... xtian... man får vad man betalar för. För 450 kr får du en jäkligt bra IDE...
xtianMedlem sedan nov. 200510 inlägg Du har helt rätt Lime.
Hittade dock en trial verision av "Together Architect 2006 for Eclipse" från Borland som verkar fungera fint.
Finns här för den som är intresserad:
http://www.borland.com/downloads/download_together.html
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Åhå! Har gamla Together-gänget tvingat in Borland i "Eclipse"-träsket. Körde Together Controll Center innan Borland köpte upp TSG och chockhöjde licenserna. Klart värt att kika på.