sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Jag är nyfiken på att koppla ihop min webcam med min webbplats, då tänkte jag att om jag bygger den i java så fungerar programmet på samtliga plattformar. Men då är ju frågan om det ör möjligt i Java att skapa ett körtbart program som gör det jag vill ha.
Någon som gjort något liknande?
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Ja, det är inte helt ovanligt. Dock är det jäkligt knöligt. Och det finns färdiga applets att ladda ner som kan visa en web-cam. Använd dessa istället.
Vänligen posta bara samma fråga i ett forum!
Det du vill göra kan göras i Java. Men! Du måste även skriva delar av programmet i något annat språk och sedan anropa detta bibliotek från java.
Detta eftersom man inte kan använda samma anrop till hårdvaran på olika plattformar.
Så i detta fall så skulle Java inte bidra så mycket till att göra programmet portabelt. Det du skulle kunna göra är att försöka skriva generella webcam-klasser för olika plattformar som sedan fungerar på samma sätt ur javas synvinkel, typ ko d som kan användas som följer (Dåligt exempel):
...
MyWebCamClass x = MyWebCamClass();
x.showImage();
Jag skulle dock använda C eller liknande språk för ett sådant här projekt, Java tillför inte mycket i sammanhanget.
sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Ok, men hur svårt är det att ansluta till webcamen från Java, vet att det är enkelt via VB, bara använda komponenten...
sailsoftMedlem sedan juli 2001225 inlägg Ok, då är jag med, jag trodde att java skulle underlätta när det är flera olika plattformar..