webForumDet fria alternativet

Mobiltelefonapplikationer med J2ME

Java

21 svar · 888 visningar · startad av Elvis · sida 2 av 2

Frågan, av Elvis

Hej! Ska till hösten studera en B-kurs i ämnet "...mobiltelefonapplikationer med J2ME". Kursen är på 5 poäng och jag tror den kan bli väldigt intressant, men även lite klurig. Kursen börjar inte förrän om en månad, men har redan nu beställt kursboken och ska titta lite närmare på detta innan kursen börjar tänkte jag. Så att man är lite förberedd. I kursinformationen står det att man som studeran

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 200548 inlägg

Jag ska oxå läsa den vid ORU. Tror det kommer att bli en verkligt rolig kurs :)

Har även skaffat den rekommenderade boken, och kikat igenom den och provat lite på skoj. Tror dock inte att det blir någon "promenadkurs" dit man bara går och hämtar hem poängen. Kikar man i kursboken så går man både på bredden och djupet vad gäller J2ME och mobilutveckling.

Men det är svårt att nu avgöra hur pass svår kursen blir, då man inte vet vilken nivå man lagt kursen på. För min del hoppas jag att den blir lite klurig, så att man får tänka till lite, för då är oftast då man lär sig mest.

Medlem sedan okt. 20045 inlägg

NetBeans 5.0

Tjenare!
Det har släppts en ny version av netbeans som jag tycker är väldigt bra!
Dock så kan emulatorn sluta fungera ibland när man ska utveckla spel som jag har märkt, men de funkar fortfarande på mobilen.

//Qui

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)