nielsMedlem sedan juli 2000215 inlägg
Tja!
Jag skulle vilja veta hur andra jobbar när dom utvecklar servlets.
Jag sitter lokalt med IntelliJ IDEA sen ladda upp på servern, starta om och sen testa.
Vissa grejor kan jag testa lokalt men oftast så är det mycket meck.
Det jobbigaste är att ladda upp på servern(framför allt att komma ihåg vilka filer som skall upp). Skulle vilja ha ett bättre SSH program (använder SSH Secure Shell/File Trandfer).
Ett som mappar direkt mot servern. Typ när man byter katalog på servern så byts automatiskt i den lokala viewn.
Alternativt skulle det var coolt om det fanns ngn (SSH!) program som mountar en del av serverns filträd på min lokala burk så att jag kan direkt via IntelliJ editera filer...
/Niels
antilizaerMedlem sedan apr. 200358 inlägg
Själv sitter jag alltid och utvecklar lokalt och sen när allt är klart så bygger jag ihop alla filer som behövs till en war, ear eller zip fil lite beroende på hur servern är uppsatt.
Om du nu inte kan utveckla lokalt utan måste flytta allt till servern för att testa, så skulle jag föreslå att du har ett ant skript som bygger en zip fil (eller ännu heller en war fil som du kan deploya direkt i severn) med alla filer så väl ändrade som nya, som du sen flyttar över och packar upp på rätt ställe. Den lilla tid det tar att bygga filen borde du känna in på att slippa veta vilka filer som du ska byta ut och hoppandes mellan kataloger på disk, utan du bara ersätter alla filer på en gång.
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Re: Hur jobbar du?
niels skrev:
Alternativt skulle det var coolt om det fanns ngn (SSH!) program som mountar en del av serverns filträd på min lokala burk så att jag kan direkt via IntelliJ editera filer...
Vad kör servern för OS/programvara? En SMB-server (d.v.s. Windows eller Samba) går det att tunnla en anslutning via SSH.
nielsMedlem sedan juli 2000215 inlägg