PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Halloj
Har en del huvubry med eclipse och RMI (plugin), vad det gäller classpath (tror jag). I skolan fick jag igång det, men inte hemma med samma inställningar i såväl eclipse som environment variables. Projektet består av en del paket med en trädstuktur av underkataloger och en bit ned i hirearkin ligger en mapp med RMI-grejer. Det går utmärkt att kompilera hela strukturen till såväl vanliga classfiler som Stubs. Problemet är när jag ska köra progget.. den inbyggda consolen hittar inte rätt vad det gäller RMI, men däremot när det gäller de övriga klasserna som ligger i samma mapp.
När samma sak uppenbarade sig i skolans labsalar ändrade jag bara classpath i environment variables till bin-katalogen där hela klass-hirearkin är och det funkade smutt. Men så klart så funkar det inte hemma :OO
Anyone with any ideas?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Hejsan!
Har du startat registret? Vad får du för felmeddelande?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jodå, registret är startat. Felmeddelandet är
java.rmi.ServerException: RemoteException occurred in server thread; nested exception is:
java.rmi.UnmarshalException: error unmarshalling arguments; nested exception is:
java.lang.ClassNotFoundException: xx.yy.Klassen_Stub
Samma fel var det i skolan tills jag ändrade classpath att peka på bin-katalogen som paketet ligger i.
Enda skillnaden mellan skolan och hemma är version av Eclipse och JDK (jag kör med nyare), men det bör inte ge detta fel (?) då jag kompilerat om såsen till nya klasser i min miljö. Jag tycker själv att det mer verkar handla om nån finstilt inställning i Eclipse, men det är bara ett antagande.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Är _Skel-filen skapad? Startar du registret i samma katalog som stub- och skeleton-filerna ligger?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg hmm.. jo skelettfilen är skapad. Registret har jag dels testat att starta i samma katalog - manuellt, och dels genom den feature som finns i eclipse 3.0 för att starta registret.