Hej!
Funderat länge på att börja köra eclipse. För att förvirra mig ytterligare har det poppat upp en variant till, myEclipse.
Vad är skillnaden på dom förutom att myEclipse kostar en mindre summa stålars?
mvh
phonk
3 svar · 379 visningar · startad av phonkworks
Hej!
Funderat länge på att börja köra eclipse. För att förvirra mig ytterligare har det poppat upp en variant till, myEclipse.
Vad är skillnaden på dom förutom att myEclipse kostar en mindre summa stålars?
mvh
phonk
Eclipse är ett ramverk i sig. Sen finns det ett antal projekt på eclipse.org med lite olika inriktning som underlättar en hel del om man ska utveckla plugins.
Det vanliga är att man drar ner Eclipse sdk 3.0 eller liknande och då följer det med en del plugins för själva miljön och så att man ska kunna börja koda Java på en gång.
Vill man sen utöka funktionalitet (med tex J2EE stöd) så kan man installera plugins för det.
Jag har inte själv använt myEclipse men antagligen så är det ett gäng plugins man laddar ner och installerar i en befintlig Eclipse installation eller så har dom bundlat ihop hela Eclipse med sina plugins.
Stämmer obehagligt. MyEclipse är Eclipse bundlat med ett antal väldigt bra komersiella plugins. Det finns motsvarande även i fw-version men jag måste säga att det är få av dessa som slår de som finns i MyE.
Och de som gör det är oftast komersiella de med.