Blir lite begrepps förvirrad.
På axis site finns både "java releaser" och "c++ releaser". Innebär c++ releaserna att kärnan är byggd i c++ men är fortfarande en java-webservice motor?
mvh
phonk
4 svar · 261 visningar · startad av phonkworks
Blir lite begrepps förvirrad.
På axis site finns både "java releaser" och "c++ releaser". Innebär c++ releaserna att kärnan är byggd i c++ men är fortfarande en java-webservice motor?
mvh
phonk
c++ releasen, innebär väl att man kan skapa Web Services med hjälp av c++. Om sedan kärnan, motorn eller vad är byggd av minns inte jag (antar att allt är uppbyggt av c++)
Jag får för mig att c++ releasen fortfarande är en java webservice motor men kan köras standalone eller som en apache plugin.
Nån annan som har järnkoll på detta?
mvh
phonk
Jag har inte använt C++ releasen själv, men jag är ganska säker på att det är så här det ligger till:
Apache Axis C++ används för att skapa web services med hjälp av C++ precis som Mc Fetto skriver.
Kärnan är skriven i C/C++, sen om det eventuellt finns några krokar till java eller så är jag inte helt säker på, men jag tror inte det. Däremot så används ett verktyg skrivet i java för att generera C++ stubbar.
Vad jag har läst så verkar C++ releasen inte speciellt mogen för att köras skarp. Speciellt inte när man läser sånt här: http://marc.theaimsgroup.com/?l=axis-c-user&m=109664710326181&w=2 (från axis C++ userslist)