webForumDet fria alternativet

axis releaser...

4 svar · 261 visningar · startad av phonkworks

phonkworksMedlem sedan juli 2001228 inlägg

Blir lite begrepps förvirrad.

På axis site finns både "java releaser" och "c++ releaser". Innebär c++ releaserna att kärnan är byggd i c++ men är fortfarande en java-webservice motor?

mvh
phonk

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

c++ releasen, innebär väl att man kan skapa Web Services med hjälp av c++. Om sedan kärnan, motorn eller vad är byggd av minns inte jag (antar att allt är uppbyggt av c++)

Jag får för mig att c++ releasen fortfarande är en java webservice motor men kan köras standalone eller som en apache plugin.

Nån annan som har järnkoll på detta?

mvh
phonk

Aleph_OneMedlem sedan juni 2003372 inlägg

Jag har inte använt C++ releasen själv, men jag är ganska säker på att det är så här det ligger till:
Apache Axis C++ används för att skapa web services med hjälp av C++ precis som Mc Fetto skriver.
Kärnan är skriven i C/C++, sen om det eventuellt finns några krokar till java eller så är jag inte helt säker på, men jag tror inte det. Däremot så används ett verktyg skrivet i java för att generera C++ stubbar.

Vad jag har läst så verkar C++ releasen inte speciellt mogen för att köras skarp. Speciellt inte när man läser sånt här: http://marc.theaimsgroup.com/?l=axis-c-user&m=109664710326181&w=2 (från axis C++ userslist)

Kanon, då vet jag. Tackar!

mvh
phonk

420 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
117 ms — hämta statistik (db)
301 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)