Jag har en applet lokalt på datorn, som jag vill ska kunna ansluta mot internet. Men jag får ett Excpetion: access denied (java.net.SocketPermission).
Går det att ställa in så att java kan ansluta utåt? (Eller egentligen mellan domäner eftersom den troligen uppfattar min dator som en annan domän)
Låta applet ansluta till internet
4 svar · 365 visningar · startad av nitro2k01
Tråd flyttad från Java 2 Enterprise Edition.
Du kan med hjälp av property filer låta användaren avgöra om din applet ska få kontakta andra sidor än den som den är laddad från. Kan tyvärr inte visa kod just nu men senare idag ska jag försöka fixa fram något :)
/Viktor
Vill inte stressa, (Jo... :D ) men hur gick det?
Sorry för att det har tagit så lång tid, håller på med Oracle dag och natt just nu så jag har inte mycket tid över för Java :(
Tror att du hittar det som du söker här, http://www.javaworld.com/javaworld/jw-12-2000/jw-1215-security-p1.html. Det är en gamal artikel så jag vet inte om det görs på något annat sätt nu men det är ungefär så jag har gjort tidigare och det fungerar :)
/Viktor
Hittade inte riktigt vad jag sökte på den sidan. Jag kom istället på ett mycket enklare sätt att kringgå detta skydd, nämligen att kopiera java-arkivet till hårddisken!