webForumDet fria alternativet

Installera .jar - fil på mobiltelefon

10 svar · 812 visningar · startad av Jon

JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg

Jag har ett par spel och några program som jag skulle vilja installera på min Z1010 Frågan är hur man "får in dom" Med min nokia kunde jag föra över dom via ett program och med sharp:en måste surfa ner dom som .jad filer via wap. Men jag har inte hittat nåt sätt i huvudtaget att få över dom i min SonyEricsson?

etromicMedlem sedan juni 200420 inlägg

hm. jag fick in i min t610 via wap och en jad-fil se till att mime-typerna är satta i webservern bara, annars gick de bra att skicka den med IR från en laptop med.

.jad
text/vnd.sun.j2me.app-descriptor

.jar
application/java-archive

några till intressanta:
.thm
application/vnd.eri.thm

.wml
text/vnd.wap.wml

Det skulle ju vara trevligt att kunna skicka dom. Jag kan skicka bilder, videoklipp, mp3:or och allt möjligt med bluetooth men jar filerna har jag lixom ingenstans att lägga

med bluetooth har inte jag heller lyckats med det, enbart med IR och wap. har du provat "utforska" datorn från telefonen över bluetooth och valt filerna så?

japp.
får inte lägga dem i de mappar som finns.

de låter ju snarare som du utforskar telefonen från datorn "my bluetooth places" jag menade tvärtom, eller missuppfatta jag nu?

Nej du har helt rätt :)
Om jah utforskar från telefonen står det abar att mappen är tom. Undrar vilken mapp det är bara!

kolla under "mer"-menyn, tror du hittar någon "Upp en nivå" eller liknande där, som jag minns de kan man komma så pass att du får välja enhet tillomed

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

hur fick du in spelet via wap. jag försökte göra det. jag kom så långt att den laddade hem .jar men sen stod det att det inte sötds:( jag har en t610)

RezaMedlem sedan feb. 2001107 inlägg

Kopiera till rooten bara, då fungerar det.
Telefonen känner av det och installerar sen!!

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Ett annat sätt är att högerklicka på filen man vill skicka och välj "skicka till" samt därefter välja telefonen.

kanske måste instalelra ett program som finns på deras hemsida.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)