yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Hej.
Varför funkar inte detta?
Vi använder Movex Workplace och jag får inget vettigt fel i loggarna.
MvxE2API oMvxAPI = null;
DataContainer container = null;
try
{
oMvxAPI = (MvxE2API) APIFactory.create("SOS100MI", container);
}
catch(Exception e)
{
System.err.println(e.toString());
v_ret = false;
}
finally
{
if (oMvxAPI != null)
{
oMvxAPI.DestroyConnection();
}
v_ret = false;
}
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Vad får du för felmedelande? Var i koden krashar programmet (om det gör det)?
/Viktor
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Det blir fel på denna raden.
oMvxAPI = (MvxE2API) APIFactory.create("SOS100MI", container);
Men borde inte min catch fånga felet?
Det blir fel, men eftersom vi använder MWP så blir det fel när felmeddelandet ska visas, lite ironiskt.
Och i loggen står bara nåt som "unexpected exception, you should consider to handel errors more gracefully", vilket är vad jag försöker göra.
mvh
yohpops
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Ingen som vet om man kan ändra nån inställning för bättre loggning eller felmeddelande?
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Har inte en aning om vad Movex Workplace är för något och koden du har skrivit är det inget syntax fel i så det är väldigt svårt att gissa vad som är fel men det enda som jag kan tänkamig men som antagligen är helt fel är att container inte får vara null, mer fantasi än så har jag tyvärr inte :)
/Viktor
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg System.err.println(e.toString());
Om jag minns rätt är det serverinställningar som bestämmer var och hur undantaget ska lagras/visas när du använder System.err. I felsökningssyfte (och även annars) kan du ju använda System.out för att få utskriften direkt på din jsp-sida. Det är visserligen inte svar på din fråga, men du kan kanske felsöka lättare.
System.out.println(e);
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Ska testa System.out. men det är tveksamt att det fungerar efter som felet inte fångas alls.
Det kan ju hända att min APIFactory.create genererar ett fel och vill skriva ut det och därför kraschar det.
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Jag har inte löst felet, men jag vet varför jag får fel. Access problem.