webForumDet fria alternativet

Någon som har tid?

2 svar · 259 visningar · startad av Wahlenberg

WahlenbergMedlem sedan juni 200073 inlägg

Hej. Jag jobbar på att skriva ett enkelt filöverföringsprogram som ska föra över filer krypterat.
Jag har skrivit två klasser, en för klient sidan och en för server sidan. klasserna börjar med att initera ett Diffie-Hellman Public-key protokoll för att sedan övergå till ett symmetriskt DES krypto.
Filerna är för långa för att pasta in i detta forum men de finns tillgängliga på http://www.d.kth.se/~tsr/ . Jag har skrivit en klass (TestCrypt) för att testa huruvida kryptot fungerar. Det verkar fungera bra att kryptera en fil. Men problemet är att när jag försöker dekryptera den med samma DES nyckel som den krypterades med blir filen inte det samma som orginalet.
Jag har helt enkelt kört fast. Så om någon har tid eller lust att kolla lite på min totalt oproffisionella rapparkalja kod och ge mig något litet tips på vad som kan vara problemet så vore det mkt uppskattat.
Tack på förhand,
mvh
/W

Aleph_OneMedlem sedan juni 2003372 inlägg

Är det en skol-labb eller eget program?

WahlenbergMedlem sedan juni 200073 inlägg

Ja det kan man säga. Inte en labb. Det är ett projekt i en Introduktions kurs i datalogi. Det ska alltså i slutändan bli ett program som skickar en fil över ett nätverk krypterat.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)