LarsG skrev:
Jo, det är lika bra att ta allt. Det vore även bra med en beskrivning av de tabeller som du använder.
strSQL3="SELECT Nr, Fornamn, Efternamn, Position, AntMatcher, Mal, Assist, Poang, Utvisning, Utlånad
FROM (SELECT Nr, Fornamn, Efternamn, Position, Utlånad, (Select Count(Match) FROM Matcher
WHERE (Sasong1='" & Sasong3 & "' AND Match=" & Matchnr1 & " AND Spelare=SSK_trupp.Id)) AS AntMatcher,
(Select Sum(Mål) FROM Skytteliga_Elitserien WHERE (Sasong2='" & Sasong3 & "' AND Match=" & Matchnr1 & " AND Spelare1=SSK_trupp.Id)) AS Mal,
(Select Sum(Assist1+Assist2) FROM Skytteliga_Elitserien WHERE (Sasong2='" & Sasong3 & "' AND Match=" & Matchnr1 & " AND Spelare1=SSK_trupp.Id)) AS Assist,
(Select Sum(Mål+Assist1+Assist2) FROM Skytteliga_Elitserien WHERE (Sasong2='" & Sasong3 & "' AND Match=" & Matchnr1 & " AND Spelare1=SSK_trupp.Id)) AS Poang,
(Select Sum(Utvisningstid) FROM Utvisning_Elitserien WHERE (Sasong2='" & Sasong3 & "' AND Match=" & Matchnr1 & " AND Spelare1=SSK_trupp.Id)) AS Utvisning
FROM SSK_trupp WHERE Sasong='" & Sasong3 & "') [B]WHERE AntMatcher = 1[/B] ORDER BY AntMatcher DESC, Mal+Assist DESC, Mal DESC, Assist DESC"
Det fetstilta är det jag försökt testa.
Tabell:
SSK_trupp:Id, Nr, Fornamn, Efternamn, Position, Utlånad, Sasong.
Matcher:Id, Match, Spelare, Sasong1.
Fältet Match innehåller matchnummer från tabell Elitserien.
Skytteliga_Elitserien:Id, Sasong2, Match, Spelare, Period, Tid, Mål, Assist1, Assist2.
Utvisning_Elitserien:Id, Match, Sasong2, Spelare, Period, Tid, Utvisning, Utvisningstid.
Så nu tror jag att jag fått med allt.