Undrar hur man går till väga för att göra om en datatyp från tal till räknare, det går ju att göra om datatypen till vad som helst förrutom räknare??
det är viktigt för mig att samtliga rader i databasen innehåller de befintliga värden, det är därför jag inte kan göra en räknare på nytt utan måste använda de befintliga värdena, någon som vet hur man ska göra?? eller om någon vet hur man kan ändra värden i en kolumn som redan har räknare som datatyp??
Du kan inte göra det. En räknare börjar från ett visst nummer, som du kan bestämma, och fortsätter från det numret med den ökning du bestämmer.
Det du kan göra är att du gör en kopia av den tabell (metadatat) du har och skapar två nya kolumner i den. Den ena är gör du till en räknare och den andra till en lång heltalskolumn. Kopiera sedan alla värden från den första tabellen in till den nya.
1. Nu har du en tabell med en räknare som inte stämmer överens med din gamla.
2. Nu har du en tabell med en räknare som stämmer överens med det du egentligen vill ha.
Frågan är nu: Hur många andra tabeller beror på den "räknare" du hade från början?
Oavsett hur många andra tabeller det är, så har du nu en annan identifierare/nyckel för dom värden som finns. Det enda du behöver göra är en UPDATE på dom fält som är berörda av förändringen och ta bort den urprungliga tabellen.
hänger inte riktigt med nu, Alltså den räknaren jag har är i relation med andra tabeller, det du menar att jag ska göra är att skapa en kopia av min befintliga tabell där jag har en räknare som jag vill ändra värdena på, skapa två nya kolumner i den kopierade tabellen, en ny kolumn med räknare och en med tal? sedan kopiera innehållet från den gamla tabellen in till den nya? vad gör jag sen för att få de värden jag egentligen vill ha på min kolumn räknare?+ vad är det för update jag ska köra??
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e