Äh.. Kom påå att jag kunde använda följande istället.
SELECT AVG(pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE pID = 8 GROUP BY pID ORDER BY pID
Onödigt att göra det jobbigare än vad det är. :r
1 svar · 175 visningar · startad av SilvioF
Jag vill plocka ut medelvärdet från ett antal kolumner i tabellen tblPlayerGame. För närvarande så använder jag följande sql-fråga:
SELECT
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 8)) AS SR1,
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 7)) AS SR2,
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 6)) AS SR3,
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 5)) AS SR4,
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 4)) AS SR5,
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 3)) AS SR6,
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 2)) AS SR7,
(SELECT AVG(tblPlayerGame.pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE (pID = 1)) AS SR8
FROM tblPlayerGame
Saken är den att den plockar ut helt fel medelvärde. Just nu finns det nämligen bara ett värde i kolumnen pgRanking för varje pID (då borde jag alltså få ut det faktiska värdet tycker jag).
Någon?..
Äh.. Kom påå att jag kunde använda följande istället.
SELECT AVG(pgRanking) FROM tblPlayerGame WHERE pID = 8 GROUP BY pID ORDER BY pID
Onödigt att göra det jobbigare än vad det är. :r