henkzMedlem sedan apr. 2002179 inlägg När man är inloggad kan man skicka brev till varandra...
Felet:
När man skickar långa brev/texter kanske runt 4-5000 tecken åker man ut helt, blir utloggad och inget insert har gjorts.
OCH tiden för sessionen har inte gått.
jag använder longtext till brevet.
Felmess jag får är:
------------------------------
HTTP Error 507
507 Unexpected
The Web server encountered an unexpected error while communicating with the ASP service.
Please contact the server's administrator if this problem persists.
-----------------------------
Vad kan det bero på?
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg Det har knappast med MySQL att göra.
Vad använder du för webbserver? Hur ser koden ut? Vilken metod i formuläret? Om du använder get, prova att byta till post.
Du måste ge oss mer information, vi kan inte gissa allt.
henkzMedlem sedan apr. 2002179 inlägg Använder linux med chilliasp på ett webbhotell.
Använder post som metod i formuläret.
Ända gången jag får felen är när jag skickar långa brev och alla inloggade blir uttlogggade.
koden som jag använder fungerar fint på flera andra communitys som jag har gjort.
När jag fundera så kanske det inte har med mysql att göra utan servern som dummar sig. Får ändra om lite i koden och testa. Jag återkommer om jag inte får till det isåfall.
henkzMedlem sedan apr. 2002179 inlägg Vad blir skillnaden eller vad händer om jag byter ut longtext mot longblob?
Kommer någon information att förstöras eller rullar allt på som vanligt?
Angående felet ovan får jag samma fel på alla funktioner, som tex gästbok m.m. Så det borde ha med mysql på något vis. Har skickat brev till webhotellet, får de vad de säger.
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg Jag skulle snarare gissa på att det är ChiliASP som suger.
Hade det varit MySQL som hade varit problemet hade du nog fått ett felmeddelande som kan härledas dit.
henkzMedlem sedan apr. 2002179 inlägg Typiskt!
Får väl byta webbhotell :-/
Inväntar svaret från dem först.
Tack för svaret