jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg Nu är jag förbannad på mysql har hållt på och pillat på den i flera månader och inte fixat den ännu!
Cpun ökar till 99% cpu och vill få ner den!
Jag förstår inte vad den vill ha??? hoppas nån kan hjälpa har infogat alla filer som behövs!
Info:
2x2400MHz
1GB ddr minnen
80gb 7200rpm hdd
MYSQL 3.23
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg Mysql drar max 1,2% minne e det normalt?
behöver verkligen hjälp!
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Komplexa join-operationer kan suga kraft ur processorn. Kontrollera alla sql-frågor och använd kommandot EXPLAIN för att analysera frågorna.
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg vad menar du med komplexa joins?
och hur använder man EXPLAIN?
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg kan det inte ha nånting med minnet att göra eftersom den bara drar max 1,2% minne
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Använd redigera-knappen till att börja med.
För det andra; komplexa join-operationer är joins som nestlar sig felaktigt på ett eller annat sätt och får databasservern att hamna i en oändlig slinga eller bara slöa ned den.
Jag förstår inte vad du menar. Först visar du bilder där MySql drar 99 % av systemresurserna, sedan säger du att den drar max 1,2 %. Vilket det nu än är, så är det otroligt svårt att peka ut en specifik felorsak. Tänk på vad du gjorde när det blev så och se i fall det finns några program som ställer till det. Sök på MySql:s hemsida m.m. Jag har ingen aning. (filen info.txt fungerar f.ö. inte)
Hur man använder explain står förklarat i manualen:
http://www.mysql.com/doc/en/EXPLAIN.html
jboy_87Medlem sedan aug. 20011 099 inlägg
Först visar du bilder där MySql drar 99 % av systemresurserna, sedan säger du att den drar max 1,2 %.
jag skrev att den drar 1,2% minne!
Tänk på vad du gjorde när det blev så och se i fall det finns några program som ställer till det.
Hmm den har alltid varit så. Flyttat sidan från en 800MHz server till 2x2400MHz med samma resultat?. Är inte så himla duktig på linux jag kryssade bara för mysql i linux installationen.? kanske ska man konfigurera nått mer förutom my.cnf?
Oki tack ska kolla deras sajt!