webForumDet fria alternativet

Count problem

6 svar · 246 visningar · startad av FIgg3

FIgg3Medlem sedan sep. 2001354 inlägg
SQL = "SELECT COUNT(*) as tmp FROM coments where K_ID = '"& Request.QueryString("ID") &"' order by K_ID ASC"

Så ser det ut men när jag använder det får jag följande fel:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14' 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] You tried to execute a query that does not include the specified expression 'K_ID' as part of an aggregate function. 

/figg3/photos.asp, line 190

Har sökt igenom efter svar hittat lite men inte fått rätt på det så jag har absolut ingen anning om vad jag gör fel så hjälp är väldigt välkommet! :)

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg
SQL = "SELECT COUNT(*) as tmp, K_ID FROM coments where K_ID = '"& Request.QueryString("ID") &"' GROUP BY 2 order by K_ID ASC"

Tackar för det snabba svaret dock:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14' 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] You tried to execute a query that does not include the specified expression 'K_ID' as part of an aggregate function. 

/figg3/photos.asp, line 190
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Ta bort order by (från den ursprungliga frågan). Vad skulle den fylla för funktion?

Annars, vad är det du vill åstadkomma?

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Hmm. Läste inte ordentligt. Ursäkta
Varför vill du sortera efter K_ID eftersom det endaste får ha ett värde ändå?

SQL = "SELECT COUNT(*) as tmp FROM coments WHERE K_ID = '"& Request.QueryString("ID") &"' "

LarsG: Oj misstag av mig, tog en klar kod från en annan del av sidan blev lite fel på det viset. Det jag vill åstakomma är att visa hur många kommentarer det finns på en viss bild...

Cyprys: När jag kör den koden får jag inget fel meddelande men skriver jag ut tmp med response.write så står där inget...

Det fixade sig ! tackar för de snabba och kanon bra svaren!

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)