("UPDATE tblGastbok SET fldSvar = '" & (Request.Form("svar")) & "', WHERE gId = '" & Request.Form("gId") &"';")
Inte så insatt i asp men jag tror du har missat 2 ' på Where-delen.
Men dessa enkelfnuttar använder man ju bara för textsträngar. Inte för heltal, vilket är vad han troligen ska ha i detta fält. Själv skulle jag kolla om Request.Form("gId") verkligen returnerar ett heltal.
objConnect.Execute("UPDATE tblGastbok SET fldSvar = '" & (Request.Form("svar")) & "' WHERE gId = " & Request.Form("gId") &";")
Numeriska värden ska inte ha några ' runt sig, däremot hade du ett kommatecken precis före where i din sql-fråga. Är du säker på att Request.Form("gId") innehåller något värde förresten?
Åh! Så i PHP använder man apostrofer runt numeriska fältvärden? Visste inte det... :o
Din okunskap är dock ganska ovidkommande för topic, så vi låter det vara. ;)
- - - - - - - - -
SONICdust; det första man bör göra när man har problem med en SQL-fråga i asp (eller vilken miljö det nu än månde vara) är att skriva ut SQL-frågan istället för att exekvera den. Det blir lättare att debugga, och man ser om det saknas värden, etc.
SQL = "SELECT * FROM tblGastbok WHERE gId =" & Request.Querystring("gId")
Response.write SQL
Response.End
Klart jag vet att man inte har apostrofer runt numeriska fältvärden, inte det jag menade. Det jag menade är att i php har man iaf både ' och ", så jag trodde det var något speciellt för asp. ;)